هئیت تجاری ابوظبی در نمایشگاه دمشق؛‌ امارات به اسد «نزدیک» می‌شود

هئیت تجاری ابوظبی در نمایشگاه دمشق؛‌ امارات به اسد «نزدیک» می‌شود
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«به هرکس که با رژیم اسد یا وابستگانش تجارت کند مجددا هشدار می‌دهیم که ممکن است از سوی ایالات متحده تحریم شود.»

آگهی

یک هیئت بازرگانی از امارات متحده، روز گذشته در نمایشگاهی تجاری حضور یافت که از سوی دولت بشار اسد در دمشق پایتخت سوریه برگزار می‌شود.

این کشور در حالی این هیئت ۴۰ نفره بازرگانی را به سوریه می‌فرستد که در ماه دسامبر گذشته نیز سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرده بود.

با وجود هشدارهای ایالات متحده دربارهٔ لزوم عدم همکاری با دولت و وابستگان بشار اسد، امارات متحده عربی تلاش دارد روابط خود را سوریه را در سایهٔ حضور رقیبانی چون ایران و ترکیه تقویت کند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نمایندگان امارات در نمایشگاه تجاری دمشق، شامل مدیران شرکت‌های برجسته و نیز اعضای اتاق بازرگانی این کشور می‌شود که به‌دنبال سنجش امکانات تجاری و قابلیت‌های اقتصادی موجود میان دو کشور هستند.

سفارت آمریکا در سوریه سه روز پیش اعلام کرد که گزارش‌هایی از آمادگی هیئت‌های تجاری منطقه‌ای برای شرکت در نمایشگاه تجاری دمشق دریافت کرده است و هشدار داد:‌ «به هرکس که با رژیم اسد یا وابستگانش تجارت کند مجددا هشدار می‌دهیم که ممکن است از سوی ایالات متحده تحریم شود.»

این حرکت امارات منتقدانی دیگر نیز داشته است. عبدالخالق عبدالله، کارشناس علوم سیاسی اهل امارات در واکنش به این اقدام دولت نوشت‌: «ناراحتم از دیدن اینکه هیئت بازرگانی امارات راهی دمشق شده تا در کنفرانسی شرکت کند که رژیمِ قصابِ بشار که دستش به خون مردم سوریه آغشته است شرکت کند.»

امارات تا پیش از آغاز جنگ داخلی روابط بسیاری خوبی با سوریه داشت و تا ده سال پیش حجم تبادل تجاری میان دو کشور بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شد.

در جریان جنگ داخلی سوریه، امارات اعلام کرد از دولت اسد حمایت نمی‌کند و از برخی گروه‌های مخالف دولت پشتیبانی کرد اما با این‌حال روابط دو کشور به طور کامل قطع نشد و دولت امارات پیوسته به کمک‌ بشردوستانه به مردم سوریه ادامه داد.

سرانجام سال گذشته سیاست این کشور نسبت به سوریه چرخشی تازه پیدا کرد. درحالیکه بسیاری از کشورها اعلام می‌کردند با وجود دولت اسد، آیندهٔ سوریه از ستیزه و درگیری خالی نخواهد بود، امارات با بازگشایی سفارتش در دمشق نشان داد که معتقد است رژیم اسد فعلا در سوریه ماندگار است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت پایین‌ترین نرخ رونق طی ۹ سال گذشته؛ رشد بخش خصوصی امارات کُند شد

نشست منامه علیه تهران همزمان با خشنودی ابوظبی از سفر مقام‌های امارات به ایران پس از ۶ سال

امارات متحده عربی خطاب به قطر: مراسم حج را سیاسی نکنید