وزارت خارجه فنلاند در پاسخ به یورونیوز: با ظریف احتمالا بر سر تنش در خلیج فارس گفتگو می‌کنیم

وزارت خارجه فنلاند در پاسخ به یورونیوز: با ظریف احتمالا بر سر تنش در خلیج فارس گفتگو می‌کنیم
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است روز دوشنبه آینده ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) به فنلاند سفر کند.

آگهی

وزارت خارجه فنلاند در پاسخ به یورونیوز اعلام کرد که مقامات این کشور احتمالا در جریان سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به فنلاند با او در مورد تنش موجود در منطقه خلیج فارس گفتگو خواهند کرد. 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است روز دوشنبه آینده ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) به فنلاند سفر کند. به گفته وزارت خارجه فنلاند مقامات این کشور در جریان سفر محمد جواد ظریف به هلسینکی اهداف و برنامه های فنلاند برای مدت ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را تشریح خواهند کرد. 

فنلاند از روز اول ژوئیه (۱۰ تیر) ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است.

وزارت خارجه فنلاند ضمن تاکید بر نقش فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که سفر وزیر امور خارجه ایران به این کشور در چهارچوب روابط دو جانبه بین تهران و هلسینکی انجام می شود.

به گفته وزارت خارجه فنلاند برجام همانطور که پیش از این از سوی فدریکا موگرینی اعلام شده است «اهمیت بسیاری» دارد و باید حفظ شود. بنا به اعلام این وزارتخانه، اتحادیه اروپا همانطور که پیش از این در سخنان مسئل سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح شده است پیرو آمریکا در سیاست اعمال تحریم علیه ایران نیست.

وزارت خارجه فنلاند همچنین بر اهمیت گفتگو بین همه طرف ها تاکید کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه فنلاند «روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی، مسائل مربوط به حقوق بشر و ریاست دوره ای فنلاند بر اتحادیه اروپا» از جمله محورهای گفتگوهای محمد جواد ظریف با مقامات فنلاند خواهد بود.

با این حال وزارت خارجه فنلاند افزوده است که احتمال مذاکره با طرف ایرانی بر سر تنش در خلیج فارس وجود دارد.

محمد جواد ظریف قرار است در جریان سفر به فنلاند با پکا هاویستو، همتای فنلاندی خود و سالی نینیستو، رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

وزارت خارجه فنلاند تاکید کرده است که مایل است در جریان سفر محمد جواد ظریف به هلسینکی از ایده های تهران برای کاهش تنش در منطقه آگاه شود.

به گفته وزارت خارجه فنلاند پیشنهاد سفر محمد جواد ظریف به فنلاند از سوی طرف ایرانی مطرح شده است. وزیر امور خارجه ایران قرار است پس از فنلاند به سوئد و نروژ سفر کند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس دولت محلی جبل الطارق: نفتکش ایرانی هر وقت آماده بود می‌تواند برود

فرانسه در پاسخ به ترامپ: برای اظهار نظر درباره ایران نیاز به هیچ مجوزی نداریم

وال‌استریت ژورنال: اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌ تهران به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان در خاورمیانه است