واکنش دادستان کل آمریکا به مرگ جفری اپستاین: همدستان او را پیدا می‌کنیم

واکنش دادستان کل آمریکا به مرگ جفری اپستاین: همدستان او را پیدا می‌کنیم
Copyright REUTERS/Erin Scott
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرگ جفری اپستاین، میلیاردر آمریکایی حدود یک ماه پس از دستگیری‌اش به اتهام تجاوز جنسی به افراد زیر سن قانونی و قاچاق جنسی روی داد. در صورت اثبات این اتهامات، او با خطر ۴۵ سال مجازات زندان روبرو بود.

آگهی

ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه وقوع «تخلفات جدی» در زندان منهتن، جایی که شنبۀ گذشته جسد جفری اپستاین پیدا شد را محکوم و اعلام کرد که دستگاه عدالت همدستان احتمالی او را پیدا خواهد کرد.

جفری اپستاین، میلیاردر و سرمایه گذار ۶۶ ساله آمریکایی که بخش قابل توجهی از زندگی خود را در کنار چهره‌های برجستۀ سیاسی یا نخبگان مالی جامعه سپری کرده بود، حدود ساعت ۶ و ۳۰ بامداد شنبه ۱۰ ژوئیه، حلق‌آویز شده در زندان فدرال منهتن پیدا شد. گفته می‌شود علت مرگ او خودکشی بوده است.

آقای اپستاین در انتظار برگزاری جلسات دادگاه برای رسیدگی به اتهاماتش بود و مرگ او حدود یک ماه پس از دستگیریش به اتهام تجاوز جنسی به افراد زیر سن قانونی و قاچاق جنسی روی داد. در صورت اثبات این اتهامات، او با خطر ۴۵ سال مجازات زندان روبرو بود.

دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در جریان سخنرانی در شهر نیواورلئان اعلام کرد که از همان روز شنبه دو پرونده در ارتباط با حادثه مرگ اپستاین گشوده شده است و افزود: «به شما اطمینان می دهم که تحقیقات دربارۀ این پرونده تا زمانی که تمام همدستان اپستاین پیدا شوند، ادامه یابد.»

او همچنین اعلام کرد که اخباری که دربارۀ نواقص امنیتی این زندان دریافت کرده، هم باعث «نگرانی» و هم «عصبانیت شدید» او شده است.

برخی رسانه‌های آمریکا بر این موضوع اشاره داشتند که شیوۀ نگهداری جفری اپستاین در زندان، برخلاف دستوری بوده است که مقامات قضایی صادر کرده بودند. بطور مثال نگهبانان زندان، او را در سلولش تنها رها کرده بودند؛ آن هم درحالی که تاکید شده بود در سلول او همیشه باید دو نفر حضور داشته باشند و هر نیم ساعت یک بار نیز به او سر زده شود.

همچنین پس از اولین تلاش نافرجام جفری اپستاین برای خودکشی در ۲۳ ژوئیه، تاکید شده بود که باید در زندان سیستم‌های نظارتی مضاعف برای جلوگیری از خودکشی دوبارۀ او فعال شوند اما به دلایلی ناروشن استفاده از این تدابیر از ۲۹ ژوئیه متوقف شده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهزاده اندرو: هرگز هیچ جرم جنسی از جفری اپستاین ندیدم

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت