استرالیا در ۲۰ سال ۳ میلیارد دلار صرف نیروهای نظامی ویژه می‌کند

استرالیا در ۲۰ سال ۳ میلیارد دلار صرف نیروهای نظامی ویژه می‌کند
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مبلغ بخشی از ۳ میلیارد دلاری است که کانبرا در بازه زمانی ۲۰ ساله برای بهبود و واکنش سریع نیروهای ويژه خود در عملیات داخلی و خارجی صرف خواهد کرد.

آگهی

دولت استرالیا ۳۴۰ میلیون دلار برای افزایش قابلیت‌های نیروهای ویژه نظامی این کشور هزینه می کند. این مبلغ بخشی از ۳ میلیارد دلاری است که کانبرا در بازه زمانی ۲۰ ساله برای بهبود و واکنش سریع نیروهای ويژه خود در عملیات داخلی و خارجی صرف خواهد کرد.

دولت استرالیا این خبر را روز دوشنبه اعلام و بدنبال حوادثی که در سالهای اخیر در سیدنی و ملبورن صورت گرفت اتخاذ می‌کند تا نه تنها در برابر حوادثی که امنیت این کشور ا تهدید می کند واکنش مناسب و سریع داشته باشد بلکه در اقیانوس آرام، جایی که چین روز به روز اعمال نفوذ بیشتری می کند، نقش پررنگی ایفاء کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه در پایگاه نظامی «هولزورسی» در سیدنی به خبرنگاران گفت: « یک منطقه هند-آرام مستقل، جایی که تمامی کشورهای این منطقه از جهان بتوانند منطبق بر قوانین آزادانه تردد و منافع ملی خود را دنبال کنند، همراستا با منافع ملی استرالیاست.»

استرالیا ماه گذشته از ایجاد یک واحد جدید برای آموزش و کمک به متحدان خود در منطقه اقیانوس آرام خبر داد.

دولت استرالیا اعلام کرده است که بودجه دفاعی این کشور تا پایان سال مالی ۲۰۲۱ میلادی به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید، همان میزانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید می‌بایست اعضای ناتو صرف توان دفاعی خود کنند.

بر اساس اطلاعات بانک جهانی، هزینه ای که استرالیا صرف توان نظامی خود در سال ۲۰۱۸ میلادی کرده، ۱.۸۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا: درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف محافظ دریایی را بطور جدی بررسی می‌کنیم

استرالیا برای کاهش نفوذ چین در اقیانوس آرام واحد جدید نظامی تاسیس می کند

تیراندازی در شهر داروین استرالیا ۴ کشته بر جای گذاشت