استرالیا: درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف محافظ دریایی را بطور جدی بررسی می‌کنیم

استرالیا: درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف محافظ دریایی را بطور جدی بررسی می‌کنیم
Copyright REUTERS/Jonathan Ernst
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم رینولدز تاکید کرد تصمیمی را خواهیم گرفت که «همراستا با منافع حاکمیت ملی ما باشد

آگهی

لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا می‌گوید که کشورش در حال بررسی جدی درخواست رسمی واشنگتن برای پیوستن کانبرا به ائتلاف حفاظت از تردد دریایی در خلیج فارس است.

خانم رینولدز روز یکشنبه پس از برگزاری مذاکرات امنیتی سالانه میان وزرای خارجه و دفاع دو کشور استرالیا و آمریکا به خبرنگاران گفت که دولت استرالیا عمیقا نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نگران است و قویا حمله به کشتی‌ها در این منطقه را محکوم می‌کند.

وزیر دفاع استرالیا همچنین افزود که درخواست آمریکا، موضوعی پیچیده است و هنوز تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ نشده است. خانم رینولدز تاکید کرد تصمیمی را خواهیم گرفت که «همراستا با منافع حاکمیت ملی ما باشد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز که قرار است یکشنبه شب در سیدنی با اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا دیدار کند، در این نشست خبری بطور روشن اعلام کرد که آمریکا از استرالیا می‌خواهد در عملیات مهار ایران شرکت کند.

آقای پمپئو گفت: «امیدواریم که استرالیا برای حل و فصل برخی از مهمترین چالش‌های عصر حاضر در حوزه سیاست خارجی، در کنار ما باشد. از جمله در تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه، ایجاد افغانستانی عاری از ترور و در رویارویی با حملات بی‌پروای جمهوری اسلامی ایران به ناوبری بین‌المللی در تنگه هرمز.»

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که هدف از تشکیل این ائتلاف نظامی در خلیج فارس، علاوه بر تضمین امنیت ناوبری بین‌المللی «جلوگیری از انجام هرگونه اقدام تحریک‌آمیز است که می‌تواند باعث برخی سوء تفاهم‌ها یا محاسبات غلط شود و درنهایت به وقوع درگیری در منطقه بیانجامد.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه استرالیا: برای آزادی سه تبعه خود در ایران در حال رایزنی هستیم

استرالیا در ۲۰ سال ۳ میلیارد دلار صرف نیروهای نظامی ویژه می‌کند

ادعای استرالیایی‌ها: درمان آرتروز و پارکینسون با نور مادون قرمز