پرونده جام جهانی ۲۰۰۶؛ چهار مسئول سابق فوتبال آلمان به کلاهبرداری متهم شدند

 پرونده جام جهانی ۲۰۰۶؛ چهار مسئول سابق فوتبال آلمان به کلاهبرداری متهم شدند
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که متهمان در سال ۲۰۰۵ اعضای هیات نظارتی فدراسیون فوتبال آلمان را که جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ را برگزار کردند، درباره هدف واقعی پرداخت ۶.۷ میلیون یورو به فیفا گمراه کرده‌اند.

آگهی

سوئیس روز سه‌شنبه چهار تن از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال آلمان از جمله تئو زوانزیگر رئیس اسبق این فدراسیون را در ارتباط با پرونده جام جهانی فوتبال سال ۲۰۰۶ به کلاهبرداری متهم کرد.

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که متهمان در سال ۲۰۰۵ اعضای هیات نظارتی فدراسیون فوتبال آلمان را که جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ را برگزار کردند، درباره هدف واقعی پرداخت ۶.۷ میلیون یورو به فیفا گمراه کرده‌اند. ادعا شده است که این پول به‌عنوان رشوه به اعضای کمیته اجرایی فیفا که در تعیین میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ نقش داشته‌اند، داده شده است. 

«هورست اشمیت»، «تئو زوانزیگر»، «اورس لینسی» و «وولفگانگ نیرباخ» چهار نفری هستند که از سوی سوئیس متهم به کلاهبرداری شده‌اند.

با این حال این چهار نفر این اتهامات را رد کرده‌اند.

هفته نامه آلمانی «در اشپیگل» آلمان در اکتبر سال ۲۰۱۵ فاش کرد که آلمان یک بودجه مخفی ۶.۷ میلیون یورویی برای خرید رای فیفا برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ پرداخت کرده است.

دادستان کل سوئیس همچنین گفته است که بازجویی از بکن باوئر که در سال ۲۰۰۶ ریاست کمیته سازماندهی جام جهانی را برعهده داشته است به دلیل مشکلات مرتبط با سلامتی به زمان دیگری موکول شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نهادهای فوتبال اروپا مبارزه با سرقت حق پخش تلویزیونی را تشدید می کنند

«فوتبال لیکس»؛ افشاگری‌های بی سابقه از «فساد» مقامات یوفا و مدیران باشگاهی اروپا

سپر آسمان اروپا؛ سوئیس نیز به ابتکار آلمان برای محافظت از اروپا می‌پیوندد