کره شمالی پس از هشدار به کره جنوبی و آمریکا دو موشک دیگر پرتاب کرد

کره شمالی پس از هشدار به کره جنوبی و آمریکا دو موشک دیگر پرتاب کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره شمالی تا پیش از این بارها به کره جنوبی نسبت به انجام رزمایش مشترک این کشور با آمریکا در ماه اوت هشدار داده بود.

آگهی

کره شمالی به دنبال هشدارهای اخیر خود به آمریکا و کره جنوبی، دو موشک پرتاب کرد.

فرمانده ستاد کل ارتش کره جنوبی با اعلام این خبر گفته است که کره شمالی بامداد سه‌شنبه ۱۵ مرداد دو موشک را در سواحل شرقی استان هوانگ‌هائه واقع در جنوب این کشور آزمایش کرده است. خبرگزاری یون‌هاپ کره جنوبی به نقل از مقام ارشد نظامی سئول نوشته است که نوع موشک‌های پرتاب شده معلوم نیست.

کره شمالی تا پیش از این بارها به کره جنوبی نسبت به انجام رزمایش مشترک این کشور با آمریکا در ماه اوت هشدار داده و در سه نوبت در روزهای سوم، نهم و یازدهم مرداد جاری تهدید خود را با پرتاب موشک عملی کرده بود.

پیش از اعلام پرتاب موشک‌ها در روز سه‌شنبه، خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از مقام‌های رسمی این کشور رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا را «نقض آشکار» گفتگوهای جاری میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خوانده بود. خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای همچنین این رزمایش مشترک را «اقدام نظامی خصمانه» نامیده و گفته است که آمریکا و کره جنوبی فاقد «اراده سیاسی» برای «عینیت بخشیدن» به گفتگوها هستند.

پیش از این وزارت امور خارجه کره شمالی نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر «پایبندی» این کشور به ادامه گفتگوها هشدار داده بود که در صورت ادامه رفتار «خصمانه» آمریکا و کره جنوبی، پیونگ‌یانگ «راه دیگری را برمی‌گزیند».

بنا بر اطلاعات مطرح شده در این بیانیه، تحویل هواپیماهای شکاری رادارگریز اف-۳۵ آمریکا به کره جنوبی، حضور زیردریایی اتمی آمریکا در یک بندر کره جنوبی و آزمایش موشک‌های بالستیک آمریکا از جمله رویدادهایی است که خشم کره شمالی را برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد

برای اولین بار از دختر کیم جونگ اون به عنوان «رهبر ارشد» نام برده شد

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»