پوستر زوج همجنسگرا در مجارستان؛ محافظه کاران خواستار تحریم کوکاکولا شدند

پوستر زوج همجنسگرا در مجارستان؛ محافظه کاران خواستار تحریم کوکاکولا شدند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پوستر جدید شرکت کوکاکولا یک زوج مرد همجنسگرا با شعار «بدون شکر، بدون پیش داوری» به چشم می خورند.

آگهی

شماری از اعضای ارشد حزب حاکم در مجارستان به دنبال تبلیغ جدید شرکت کوکاکولا در این کشور که در آن فرهنگ مدارا با همجنسگرایان تبلیغ شده است خواستار تحریم محصولات این شرکت چند-ملیتی شدند.

پوسترهای تبلیغی جدید شرکت کوکاکولا به مناسبت برگزاری یک جشنواره موسیقی در خیابان های مجارستان نصب شده است. در این پوستر تبلیغی یک زوج مرد همجنسگرا با شعار «بدون شکر، بدون پیش داوری» (zero sugar, zero prejudice) به چشم می خورند.

پوستر تبلیغی جدید شرکت کوکاکولا خشم گروهی از سیاستمداران عضو حزب محافظه کار «فیدش» به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را برانگیخته است. حزب حاکم «فیدش» از مخالفان قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در مجرستان است.

ایشتوان بولدوگ، یکی از مقامات حزب «فیدش» روز یکشنبه خواستار تحریم محصولات کوکاکولا به دلیل محتوای «تحریک آمیز» آن شد.

این در حالی است که به نظر می رسد با افزایش پذیرش همجنسگرایان در جامعه مجارستان کارزار تحریم محصولات «کوکاکولا» با استقبال زیادی روبرو نشود.

شرکت کوکاکولا در واکنش به جنجال های به وجود آمده پیرامون تبلیغ جدید این شرکت اعلام کرده است که این پوستر برای جشنواره موسیقی «سیگت» تهیه شده است. کوکاکولا تاکید کرده است که ارزش های این جشنواره با ارزش های کوکاکولا همخوانی دارد.

در بیانیه کوکاکولا آمده است: «ما باور داریم که دگرجنسگراها و همجنسگراها حق دارند به فردی که می خواهند و آن طور که می خواهند عشق بورزند.»

نتیجه یک نظرسنجی در مجارستان که در سال ۲۰۱۸ انجام شده است نشان می دهد که دو سوم مردم این کشور به آزادی همجنسگرایان باور دارند. این در حالی است که در سال ۲۰۰۲ کمتر از نیمی از مردم مجارستان چنین نظری داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری اولین راهپیمایی افتخار دگرباشان جنسی در بوسنی و حضور پررنگ پلیس برای محافظت از شرکت‌کنندگان

پنج نوجوان به اتهام حمله به یک زوج همجنسگرا در لندن بازداشت شدند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد