ایران قهرمان والیبال جوانان جهان شد

ایران قهرمان والیبال جوانان جهان شد
Copyright Irna
Copyright Irna
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوانان والیبالیست ایران با درخشش در مسابقات جهانی بحرین تاریخ‌سازی کردند و بر بام قله والیبال دنیا ایستاند.

آگهی

تیم ملی والیبال جوانان زیر ۲۱ سال ایران توانست با برتری در مقابل ایتالیا قهرمان جهان شود.

جوانان والیبالیست ایران در چارچوب بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی والیبال زیر ۲۱ سال موفق شدند در دیدار پایانی در رقابتی نزدیک با نتیجه ۳-۲ ایتالیا را شکست دهند و بر بام والیبال دنیا بایستند.

تیم ایران که در مرحله نیمه‌نهایی موفق شده بودند حریف قدرتمند خود یعنی برزیل را با پیروزی قاطع ۳-۰ از پیش رو بر دارد، شنبه شب برای کسب عنوان قهرمانی مقابل ایتالیا صف آرایی کرد.

این مسابقه حساس با پیروزی ایتالیا در ست نخست آغاز شد، اما شاگردان بهروز عطایی موفق شدند در ست‌های دوم و سوم به پیروزی برسند. اما ست چهارم دوباره سهم ایتالیایی‌ها شد تا این رقابت نفسگیر به ست پنجم کشیده شود.

ملی‌پوشان ایران با اینکه در طول مسیر خود برای راهیابی به فینال ۲ شکست را مقابل ایتالیا و روسیه متحمل شده بودند، اما در دیدار پایانی چهره دیگری از خود را به نمایش گذاشتند.

در ست پایانی جوانان ایران موفق شدند با نتیجه ۱۵-۱۲ ایتالیای قدرتمند را شکست دهند و نام خود را در تاریخ والیبال ایران و جهان ماندگار سازند.

پیش از این هرگز تیم ملی جوانان والیبال ایران موفق نشده به قهرمانی جهان دست یابد و بهترین نتیجه تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان سومی سال ۲۰۰۷ با هدایت مصطفی کارخانه بوده است.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران هم پس از این پیروزی با انتشار پیام توییتری این پیروزی را به جوانان ملی‌پوش والیبال تبریک گفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کسب یک امتیاز برای بلندقامتان ایران باوجود شکست در مقابل آلمان

غلبه ایران بر لهستان در لیگ ملت‌های والیبال

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد