قیمت مسکن در کدام مناطق تهران کاهش یافت؟

قیمت مسکن در کدام مناطق تهران کاهش یافت؟
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تیر ماه سال ۱۳۹۸، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۴.۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با ماه پیش و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ و ۶۴.۶ درصد کاهش داشته است.

آگهی

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین افزایش متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده طی تیرماه گذشته با ۱۱.۲۶ درصد به منطقه ۱ و بالاترین مقدار کاهش متوسط قیمت با ۸.۹۶ درصد به منطقه ۲۲ تعلق داشته است.

بانک مرکزی ایران اعلام کرد که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳.۳۵میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال پیش به ترتیب ۰.۴ و ۹۱.۵ درصد افزایش یافته است.

گزارش بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که در تیر ماه سال ۱۳۹۸، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۴.۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با ماه پیش و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ و ۶۴.۶ درصد کاهش داشته است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در تیر ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که از مجموع ۴۷۹۰ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۰.۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در تیر ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۲.۴ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۱ و ۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این ماه ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به خرداد ماه قبل مواجه شدند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در تیر ماه سال ۱۳۹۸حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۶ تا ۷.۵ و ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان با سهم مشابه ۱۰.۳ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در تیر ماه گذشته نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۴.۶ درصدی اختصاص داشته است.

در تیر ماه سال ۱۳۹۸ ، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۴.۶درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته‌اند.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در تیر ماه سال جاری موید رشد به ترتیب معادل ۲۴.۸ و ۲۲.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال پیش است.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

بیشتر بخوانید:کدام مناطق و واحدهای مسکونی در تهران بیشترین مشتری را دارند؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۸۶ درصدی قیمت مسکن در ۶ سال؛ تهران و شیراز در صدر و یاسوج در قعر

سیر شبانه هنرپیشه‌های زن عراقی در تهران با حجاب اختیاری؛ استاندارد دوگانه جمهوری اسلامی در قبال زنان

انتخابات مجلس در تهران به دور دوم رفت؛ آراء باطله در پایتخت دوم شد؟