سنتکام: شاید یک پهپاد ایرانی دیگر را در تنگه هرمز ساقط کرده باشیم

تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران از ناو یو‌اس‌اس باکسر
تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران از ناو یو‌اس‌اس باکسر Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترامپ: «اگر ایرانی‌ها به دنبال پهپادشان هستند لباس غواصی‌ بپوشند و در کف اقیانوس دنبال آن بگردند.»

آگهی

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) می‌گوید نیروی دریایی این کشور احتمالا هفته گذشته یک پهپاد ایرانی دیگر را در تنگه هرمز ساقط کرده است.

به گزارش رویترز ژنرال کنت مکنزی روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «ما مطمئن هستیم که یک پهپاد را ساقط کرده‌ایم. شاید دومین [پهپاد] را هم نابود کرده باشیم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پنجشنبه هفته گذشته گفت ناو یو‌اس‌اس باکسر در تنگه هرمز یک پهپاد ایرانی را که بیش از حد به آن نزدیک شده بود، نابود کرده است. سپاه پاسداران با رد این ادعا، روز جمعه ویدیویی از تصویربرداری یک پهپاد بر فراز این ناو را منتشر کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه با رد ادعای ایران گفت: «اگر ایرانی‌ها به دنبال پهپادشان هستند لباس غواصی‌ بپوشند و در کف اقیانوس دنبال آن بگردند

بیشتر بخوانید: گاهشمار آخرین دور تنش‌ها در خلیج فارس

ایران بیستم ژوئن یک پهپاد شناسایی آمریکایی را سرنگون کرد. یک روز بعد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد عملیات نظامی محدود علیه مواضعی در ایران را چند دقیقه پیش از اجرا، متوقف کرده است. سپاه پاسداران ایران چند روز بعد بقایای پهپاد ساقط شده آمریکایی را به نمایش گذاشت.

روابط پرتنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا از زمان خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام و بازگشت و تشدید‌ تحریم‌ها علیه ایران به شدت متشنج شده است. پس از تهدید‌های ایران مبنی بر ناامن شدن تنگه هرمز در صورت تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت این کشور و حمله به چند نفت‌کش در خلیج فارس، احتمال بروز درگیری نظامی میان ایران و ایالات متحده تشدید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرواز تمرینی بمب‌افکن آمریکا و جنگنده‌های هم‌پیمانان این کشور بر فراز آب‌های خلیج فارس

جنگ پهپادها؛ اصرار از آمریکا انکار از ایران

ترامپ: پهپاد ایرانی را که در تنگه هرمز به ناو ما نزدیک شده بود نابود کردیم