اسرائیل تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در حومه بیت المقدس را آغاز کرد

اسرائیل عملیات تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در حومه بیت المقدس را آغاز کرد
اسرائیل عملیات تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در حومه بیت المقدس را آغاز کرد Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوان عالی اسرائیل ماه ژوئن با صدور رایی اعلام کرد که منازل مسکونی این روستا برغم ممنوعیت ساخت و ساز در منطقه بنا شده اند. مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که ضرب الاجل تعیین شده برای ساکنان جهت ترک این منطقه به اتمام رسیده و نیروهای امنیتی به همین دلیل عملیات تخریب را آغاز کرده اند.

آگهی

نظامیان اسرائیلی برغم اعتراض ها و تظاهرات فلسطینیان و نیز انتقاد های بین المللی به تازگی عملیات تخریت و انهدام ساختان های مسکونی واقع در نزدیکی یک ایستگاه نظامی در حومه بیت المقدس را آغاز کرده اند.

به گزارش رویترز دو بولدوزر به همراه صدها سرباز و نیروی پلیس اسرائیل برای این منظور عازم صور باهر، روستایی واقع در حومه بیت المقدس شده اند. این روستا در منطقه ای واقع شده است که اسرائیل در جریان نبرد موسوم به «جنگ شش روزه» در سال ۱۹۶۷ آنرا تحت تصرف و اشغال آن درآورد.

فلسطینیان نگرانند که تخریب منازل مسکونی این روستا زمینه ساز ادامه یافتن این سیاست و تکرار سناریویی مشابه برای دیگر مناطق مسکونی واقع در امتداد ایستگاه نظامی شود. این در حالیست که ایستگاه نظامی یاد شده بخشی از نواری امنیتی ایجاد شده توسط اسرائیل است که به طول صدها کیلومتر در اطراف کرانه باختری رود اردن کشیده شده است.

عملیات تخریب منازل مسکونی در این منطقه در حالی استارت خورده است که این مسئله از مدت ها پیش محور بسیاری از تنش ها و مشاجرات لفظی در خصوص آینده بیت المقدس بوده است. بیت المقدس مهم ترین بخش از سرزمین های مقدس است که بیش از پانصد هزار اسرائیلی و سیصد هزار فلسطینی را در خود جای داده و بسیاری از اماکن مذهبی و مقدس پیروان یهودیت، اسلام و مسیجیت در آن واقع شده است.

متفرق کردن فلسطینیان معترض و خبرنگاران با گاز اشک آور پس از آغاز عملیات تخریب منازل مسکونی در حومه بیت المقدس

نیروهای نظامی اسرائیل پیش از آغاز عملیات تخریب و پاکسازی روستای صور باهر از ساکنان آن اقدام به قطع کابل اصلی انتقال برق به این منطقه کردند تا روستای یاد شده از ساعات ابتدایی نیمه شب یکشنبه در تاریکی کامل فرو رود.

عملیات تخریب ساعاتی پس از آن زیر نور پروژکتورها و با ورود ده ها خودرو حامل نیروهای امنیتی آغاز شد. اولین خانه ای که با شروع عملیات تخریب شد یک ساختمان مسکونی دو طبقه بود، نیروهای امنیتی سپس به داخل یک ساختمانی چند طبقه رفتند تا ساکنان آنرا تخلیه کنند.

یکی از مسئولان روستای صور باهر به رویترز گفته است: نیروهای امنیتی اسرائیل از ساعت دو بامداد اقدام به تخلیه ساکنان کرده و مواد انفجاری در ساختمان ها کار گذاشته اند تا بدین وسیله عملیات تخریب را تسهیل کنند.

عملیات یاد شده از سوی فعالان فلسطینی، اسرائیلی و بین المللی که برای جلوگیری از تخریب این روستا مبارزه می کنند، فیلمبرداری شده است.

دیوان عالی اسرائیل ماه ژوئن با صدور رایی اعلام کرد که منازل مسکونی این روستا برغم ممنوعیت ساخت و ساز در منطقه بنا شده اند. مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که ضرب الاجل تعیین شده برای ساکنان جهت ترک این منطقه به اتمام رسیده و نیروهای امنیتی به همین دلیل عملیات تخریب را آغاز کرده اند.

برخی از ساکنان صور باهر که از خانه و کاشانه خود آواره شده اند هم اکنون بی سرپناه هستند. مالکان ساختان های مسکونی در این منطقه نیز می گویند پیش از این برای ساخت ساختمان ها از تشکیلات فلسطینی که از اختیار خودگردانی محدود در کرانه باختری رود اردن برخوردار است، مجوز دریافت کرده اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت‌ها در بیت‌المقدس برای دومین شب متوالی ادامه پیدا کرد

اسرائیل خانه فلسطینی متهم به قتل یک شهرک‌نشین یهودی را منفجر کرد

ظریف: آمریکا با جنایت جدیدی به اسم «معامله قرن» حقوق فلسطینی‌ها را زیر پا می‌گذارد