نفتکش هپینس-۱ با چراغ سبز عربستان راهی ایران شد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایرنا نوشت که دولت عربستان برای این «توقیف اجباری»، رقمی بیش از ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده است. طبق نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دلیل دریافت این مبلغ هزینه‌های تعمیر و نگهداری عنوان شده است.

آگهی

یک نفتکش ایرانی که به دلیل نقص فنی به بندر جده عربستان منتقل شده بود، پس از نزدیک به سه ماه با اجازه مقام‌های سعودی به سمت آب‌های ایران در حال حرکت است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تایید این خبر، افزود: «این کشتی که از اردیبهشت ماه گذشته به توقیف عربستان درآمده بود، با مذاکرات صورت گرفته آزاد شد و روز گذشته در ساعت ۶:۱۵ دقیقه با اجازه مقام‌های سعودی در بندر جده توانست به سمت آب‌های خلیج فارس حرکت کند.»

این نفتکش به گفته وزیر راه و شهرسازی ایران، توسط دو یدک‌کش ایرانی به سمت خلیج فارس می‌آید تا وارد آب‌های ایران شوند.

به نوشته ایسنا، کشتی هپینس-۱، ده اردیبهشت ماه سال جاری هنگامی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، در فاصله ۷۰ مایلی بندر جده دچار آبگرفتگی در موتورخانه شد و به نزدیکترین بندر امن که بندر جده عربستان بود، منتقل شد.

از سوی دیگر ایرنا نوشت که دولت عربستان برای این «توقیف اجباری»، رقمی بیش از ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده است. طبق نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دلیل دریافت این مبلغ هزینه‌های تعمیر و نگهداری عنوان شده است.

نفتکش هپینس-۱، ۲۶ خدمه دارد که همگی آن‌ها نیز به سمت ایران در حال عزیمت هستند. طبق گزارش رسانه‌های ایران این نفتکش حداکثر تا ۱۵ روز دیگر وارد آب‌های ایران می‌شود.

ایران و عربستان بیش از سه سال است که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند. 

بیشتر بخوانید:

عربستان: خدمه نفتکش ایرانی را در دریای سرخ نجات دادیم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: مسئولیت «حمله» به نفتکش ایرانی بر عهده «عوامل ماجراجو» است

آلمان: شواهد قوی وجود دارد که ایران پشت حمله به نفتکش‌هاست

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند