سپاه پاسداران: تصاویر پهپادهایمان از ناو آمریکایی را منتشر می‌کنیم

سپاه پاسداران: تصاویر پهپادهایمان از ناو آمریکایی را منتشر می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای که روز جمعه ۱۹ ژوئیه منتشر کرده است با «دروغ و بی‌پایه و اساس» خواندن خبر سرنگونی یک پهپاد متعلق به این نیرو در نزدیکی ناو آمریکایی، گفته است «به زودی» تصاویری از آن را منتشر خواهد کرد.

آگهی

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای که روز جمعه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) منتشر کرده است با «دروغ و بی‌پایه و اساس» خواندن خبر سرنگونی یک پهپاد متعلق به این نیرو در نزدیکی ناو آمریکایی، گفته است «به زودی» تصاویری از پهپادهای خود را منتشر خواهد کرد.

در بیانیه این ارگان آمده است: «این تصاویر نشان خواهد داد پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای ماموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است.»

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده ۱۸ ژوئیه گفته بود که ناو هواپیمابر «یواس‌اس باکسر» این کشور یک پهپاد ایرانی را که در تنگهٔ هرمز، تا فاصله هزار یاردی (۹۱۴ متری) به این ناو آمریکایی نزدیک شده نابود کرده است.

پنتاگون نیز اعلام کرده بود ناو یواس‌اس باکسر آمریکا، نزدیک به ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه پس از آنکه یک پهپاد در تنگهٔ هرمز «وارد محدودهٔ تهدیدکننده» این کشتی شده، اقدام به دفاع کرده است.

جاناتان هافمن،‌ سخنگوی پنتاگون گفته بود: «یک سامانهٔ پروازی دارای بال ثابت به باکسر نزدیک شده و تا محدودهٔ تهدیدکننده‌ای جلو رفته است.» وی افزود که این کشتی که در حال عبور از تنگه هرمز بوده «برای محافظت از خود و خدمه‌اش علیه این سامانهٔ پروازی اقدام به دفاع کرده است.» 

رئیس جمهوری آمریکا از دیگر کشورها خواسته است ایران را محکوم کنند و همچنین خود محافظت از کشتی‌هایشان را برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باقری‌: توقیف نفتکش ما انتقامجویی از ساقط کردن پهپاد آمریکا بود

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد