سخنان رئیس جمهوری برزیل در دفاع از کار کردن کودکان جنجالی شد

سخنان رئیس جمهوری برزیل در دفاع از کار کردن کودکان جنجالی شد
Copyright AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بولسونارو به سخنان جنجال برانگیز معروف است. او در سال ۲۰۱۱ به مجله پلی‌بوی گفته بود که ترجیح می‌دهد پسرش در تصادف رانندگی کشته شود تا اینکه به همجنسگرایی روی آورد.

آگهی

ژائیر بولسونارو، رئيس جمهوری برزیل بار دیگر با سخنانی جنجالی در مرکز انتقادها قرار گرفت. 

بولسونارو در برنامه هفتگی حضور در پخش زنده حساب فیس‌بوک خود، از کار کردن کودکان حمایت کرد و گفت: «من از هشت سالگی (...) کار کرده‌ام و امروز همانی که باید باشم، هستم.»

او تاکید کرد: «نگاه کنید وقتی یک کودک هشت یا ۹ ساله در جایی کار می‌کند بسیاری از مردم به دلیل «کار اجباری» یا «کار کودکان»، آن را محکوم می‌کنند اما اگر این کودک کوکائین مصرف کند کسی چیزی نمی‌گوید.»

رئیس جمهوری برزیل معتقد است که کار کردن سن ندارد: «کار کردن برای زنان و مردان بدون توجه به سن آن‌ها، باعث عزت نفس می‌شود.»

او با مثال زدن خودش، افزود: «از هشت سالگی در مزرعه کاشت ذرت و برداشت موز کار می‌کردم. همزمان هم درس می‌خواندم. و امروز من همان که باید باشم، هستم. این عوامفریبی نیست بلکه حقیقت است.»

این نظرات واکنش‌های تندی را به همراه داشت. مارسلو فریکسو سیاستمدار سوسیالیست گفت که او یک نمونه خوب در مخالفت با کار کودکان است.

وی با کنایه تاکید کرد که کار کودکان از رشد شخصیت آن‌ها و رسیدن به بلوغ جلوگیری می‌کند، به مانند بولسونارا که پر از نفرت و بی‌کفایت است.

بیشتر بخوانید:

طبق قانون برزیل، کار کردن کودکان زیر ۱۶ سال ممنوع است مگر کارآموزی که طبق آن کودکان ۱۴ سال می‌توانند این دوره را پشت سر بگذارند.

به گفته موسسه برزیلی جغرافیا و آمار، حدود دو و نیم میلیون کودک و نوجوان بین سن‌های پنج تا ۱۷ سال در برزیل کار می‌کنند.

پس از این سخنان و واکنش‌ها به آن، وزیر حقوق بشر، خانوان و زنان بولسونارو خواهان پایان دادن به این جنجال شد. او در اظهاراتی گفت: «نسل ما از سن بسیار کم کار می‌کرد. من وقتی بسیار جوان بودم شروع به کار کرده‌ام. اما این بدان معنا نیست که می‌خواهیم از کار کودکان جرم زدایی کنیم.»

او افزود: «بیایید موضوع را روشن کنیم. کار کردن کودکان نقض حقوقشان است و موضوع قابل قبولی نیست.»

بولسونارو هم با اوج گرفتن واکنش‌ها در توئیتی از چپ‌ها انتقاد کرد. او تاکید کرد به‌خاطر اینکه از «فرهنگ کار کردن کودکان» دفاع کرده مورد حمله این گروه قرار گرفته است. وی معتقد است که اگر درباره استفاده از مواد مخدر یا رابطه جنسی در سن کم صحبت می‌کرد، چپ‌ها او را تشویق هم می‌کردند.

بولسونارو به سخنان جنجال برانگیز معروف است. او در سال ۲۰۱۱ به مجله پلی‌بوی گفته بود که ترجیح می‌دهد پسرش در تصادف رانندگی کشته شود تا اینکه به همجنسگرایی روی آورد. او همچنین در اظهارات دیگری گفته بود که افراد فقیر آنقدر نادان هستند که متوجه برنامه ریزی خانوادگی نمی‌شوند.

او یکبار دیگر زمانیکه نماینده کنگره بود در سال ۲۰۱۴ درباره یکی از همکارانش گفته بود که آنقدر زشت است که ارزش تجاوز کردن هم ندارد. در این موضوع که پرونده قضایی شکل گرفت، بولسونارو محکوم به پرداخت جریمه ۲۵۰۰ دلاری به زنی که درباره‌اش صحبت کرده بود شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فوتبال کودکان پناهجو برای صلح و امید

هلند فعالیت‌ شرکت‌هایی را که با کار کودکان کسب سود می‌کنند ممنوع کرد

کودکان نخستین قربانیان جنگ؛۱۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال هر سال کشته می شوند