علاقه ترامپ به تانک؛ نگاهی به سابقه حضور تانک‌ها در خیابان‌های واشنگتن

علاقه ترامپ به تانک؛ نگاهی به سابقه حضور تانک‌ها در خیابان‌های واشنگتن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بسیار علاقمند به رژه نظامی و نمایش تانک است، خواستار حضور تانک‌ها در خیابان شده بود اما گفته می شود به دلیل نگرانی شهرداری واشنگتن از آسیب دیدن خیابان‌ها روز پنجشنبه به مناسبت روز استقلال آمریکا تنها دو تانک بطور ثابت در برابر جایگاه مقامات قرار گرفت.

آگهی

واشنگتن روز چهارشنبه و یک روز پیش از مراسم روز استقلال شاهد حضور دو تانک در خیابان بود، دو تانکی در مراسم روز استقلال آمریکا بطور ثابت در برابر جایگاه مقامات قرار گرفته بودند.

اما این نخستین بار نیست که تانک‌ها و وسایل نقلیه نظامی راهی خیابان‌های پایتخت آمریکا می شوند.

در سال ۱۹۶۱ از تانک‌ها و موشک‌ها در مراسم آغاز ریاست جمهوری جان‌اف‌کندی استفاده شد و این تجهیزات نظامی در خیابان پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شد.

در سال ۱۹۹۱ از تانک‌ها و موشک‌های بیشتری در روز مراسم پیروزی ملی به مناسبت پایان جنگ خلیج رونمایی شد.

همچنین در زمان جرج دبلیو بوش، ژنرال نورمان شوارتزکوپف سربازانش را در رژه خیابانی همراهی می کرد که مورد تشویق بوش قرار گرفت. این مراسم بزرگترین رژه نظامی ایالات متحده آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بود.

در سال ۱۹۵۷ آیزنهاور در مراسم دومین دوره ریاست جمهوری‌اش از رژه نظامی سان دید. در این رژه تانک‌ها و موشک‌ها و ستون‌هایی از نیروهای نظامی در خیابان‌های اصلی واشنگتن حضور یافتند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بسیار علاقمند به رژه نظامی و نمایش تانک است، خواستار حضور تانک‌ها در خیابان شده بود اما گفته می شود به دلیل نگرانی شهرداری واشنگتن از آسیب دیدن خیابان‌ها، روز پنجشنبه به مناسبت روز استقلال آمریکا تنها دو تانک «ام‌یک آبرامز» و «ام‌دو برادلی» بطور ثابت در برابر جایگاه مقامات قرار گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان ترامپ پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید آتش زدند

ترامپ در سخنرانی روز ملی استقلال: امروز از همیشه قدرتمندتریم

پنتاگون در حال تدارک رژه نظامی «بدون تانک» برای ترامپ