کدام مناطق و واحدهای مسکونی در تهران بیشترین مشتری را دارند؟

کدام مناطق و واحدهای مسکونی در تهران بیشترین مشتری را دارند؟
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد معاملات واحد مسکونی در بازار تهران طی خردادماه گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت و به طور متوسط روزانه به ۱۹۳ و هر ساعت به ۸ واحد مسکونی کاهش یافت.

آگهی

بانک مرکزی ایران با انتشار گزارشی اعلام کرد، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران با ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به خردادماه سال گذشته خورشیدی به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان رسیده است.

در همین حال، تعداد معاملات واحد مسکونی در بازار تهران طی خردادماه سال ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

تعداد واحدهای مسکونی خرید و فروش شده در تهران در اردیبهشت ماه گذشته نیز ۱۲ هزار و ۱۲۸ مورد بوده که نزدیک به ۵۰ درصد بیش از معاملات گزارش شده برای خردادماه سال ۱۳۹۸ خورشیدی بوده است.

بر پایه این گزارش، در حالی که طی خردادماه سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴ هزار و ۸۸۶ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده بود، این تعداد در خردادماه گذشته به ۵ هزار و ۹۸۶ واحد کاهش یافته است.

بدین ترتیب در خردادماه گذشته به طور متوسط روزانه ۱۹۳ و هر ساعت ۸ واحد مسکونی در تهران خرید و فروش شده است. این نرخ یک ماه پیش از آن یعنی در اردیبهشت گذشته به طور متوسط روزانه ۳۹۱ و هر ساعت ۱۶ واحد بوده است.

بیشتر بخوانید:جهش ۱۴۲.۸ درصدی بهای زمين در تهران؛ متوسط نرخ هر مترمربع آپارتمان: ۱۰.۶ میلیون تومان

در مجموع متوسط تعداد معاملات واحد مسکونی در تهران طی بهار گذشته در مقایسه با بهار سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۴۵ درصد کاهش یافته ولی متوسط قیمت واحد مسکونی بیش از ۱۰۶ درصد افزایش یافته و از ۶ به ۱۲.۴ میلیون تومان رسیده است.

گزارش بانک مرکزی که بر اساس داده‌های سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات ایران تهیه شده، نشان می‌دهد که بیشترین معاملات مسکن در تهران مربوط به خرید و فروش واحدهای ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی و دارای قیمت ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی بوده است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، بالاترین متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱ با ۲۶ میلیون و ۸۱۴ هزارتومان و ارزان‌ترین منطقه نیز از این نظر منطقه ۱۸ شهرداری تهران است که متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در آن ۶ میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین بیشترین تعداد معاملات مسکن در خردادماه ۱۳۹۸ با ۸۹۶ مورد در منطقه ۵ شهرداری تهران گزارش شده و در مقابل منطقه ۱۹ تهران با ۵۱ مورد کم تعدادترین مبادلات مسکن را در این مدت داشته است.

بیشتر بخوانید:قیمت مسکن در کدام کشورهای اروپایی رشد بیشتری دارد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۸۶ درصدی قیمت مسکن در ۶ سال؛ تهران و شیراز در صدر و یاسوج در قعر

حباب افزایش قیمت مسکن در اروپا

وزیر راه و شهرسازی ایران: ۱۹ میلیون نفر حاشیه‌نشین و بدمسکن داریم