دانشجوی استرالیایی مفقود شده در کره‌شمالی آزاد شد

دانشجوی استرالیایی مفقود شده در کره‌شمالی آزاد شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای سیگلی از فعالان پُرکار شبکه‌های اجتماعی کره شمالی بود و تصاویر خود از سبک زندگی مردم این کشور را به طور مستمر منتشر می‌کرد.

آگهی

دانشجوی استرالیایی مفقود [بازداشت] شده در کره‌ شمالی پس از آزادی، روز پنج‌شنبه این کشور را به مقصد چین ترک کرد.

اَلِک سیگلی، دانشجوی ۲۹ ساله اهل استرالیا که دانشگاه پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده بود، از روز ۲۵ ماه ژوئن گذشته ناپدید شده بود.

او که با وساطت وزارت خارجه سوئد آزاد شده، پس از ورود به فرودگاه بی‌جینگ چین اعلام کرد که در کمال صحت و سلامت به سر می‌برد ولی حاضر نشد در مورد محل اقامتش طی ۹ روز گذشته و دلیل مفقود شدنش توضیحی بدهد.

به گفته پدر او که استاد مطالعات آسیا در دانشگاه پرت استرالیاست، پسرش به زودی برای ملحق شدن به همسر ژاپنی‌اش به این کشور سفر خواهد کرد.

آقای سیگلی از فعالان پُرکار شبکه‌های اجتماعی کره شمالی بود و تصاویر خود از سبک زندگی مردم این کشور را به طور مستمر منتشر می‌کرد. اولین گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازداشت او پس از توقف فعالیت او در شبکه‌های اجتماعی کره شمالی و بین‌المللی مطرح شد.

مرگ یک دانشجوی آمریکایی در سال ۲۰۱۷ میلادی که یک سال پیش از آن به جرم جاسوسی از سوی کره شمالی به ۱۵ سال حبس و حضور در اردوگاه کار اجباری محکوم شده بود، دولت استرالیا را نسبت به سرنوشت آقای سیگلی نگران کرده بود.

بیشتر بخوانید:کره شمالی به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار برای مرگ دانشجوی آمریکایی محکوم شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وال استریت ژورنال: برادر ناتنی رهبر کره شمالی جاسوس سیا بود

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند