دونالد ترامپ: ایران، مراقب تهدیدهایت باش

دونالد ترامپ: ایران، مراقب تهدیدهایت باش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ایران تهدید تازه‌ای کرده است. مراقب این تهدیدها باش. ممکن است به خودت برگردند.»

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی در واکنش به سخنان و تهدیدهای امروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: «ایران، مراقب این تهدیدها باش.»

وی با آوردن نقل قولی از سخنان روحانی مبنی بر اینکه ایران اورانیوم را تا «هر میزانی که بخواهد» غنی سازی می‌کند، گفت: «ایران تهدید تازه‌ای کرده است. مراقب این تهدیدها باش. ممکن است به خودت برگردند و تو را به گونه‌ای بگزند که تا الان کسی اینگونه گزیده نشده باشد.»

رئیس جمهوری ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۲ تیر در جلسه هیات دولت با اشاره به این که اگر اقدام عملی از سوی طرف‌های برجام انجام نشود، ایران از ۱۶ تیر اقدامات بعدی را انجام خواهد داد، گفت: «در ۱۶ تیرماه سطح غنی‌سازی ایران دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و نیاز ما باشد، ارتقاء خواهیم داد.»

حسن روحانی خطاب به آمریکایی‌ها افزود: «در این منطقه یک سال است که آتش و آتش‌بازی را آغاز کردید، شما که می‌گویید بازی با آتش خطرناک است چرا آتش را روشن کردید؟ خاموش کردن آن دست شماست».

اشاره روحانی به سخنان چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که در واکنش به افزایش غنی‌سازی اورانیوم در ایران از این کشور خواسته بود «با آتش بازی نکند».

روحانی در ادامه تهدیدهای خود همچنین گفته بود: «از ۱۶ تیر اگر طرف‌های مقابل به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، رآکتور اراک به شرایط سابق یعنی شرایطی که آنها ادعا می‌کردند خطرناک بوده و می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، بازخواهد گشت؛ مگر اینکه در مورد رآکتور اراک آنها به تمامی تعهدات خود عمل کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان ترامپ پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید آتش زدند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟