تعلیق نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا و آغاز گفتگوهای دوجانبه

تعلیق نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا و آغاز گفتگوهای دوجانبه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جلسه یکشنبه شب سران کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا یعنی رئیس کمیسیون اروپا، رئیس پارلمان اروپا و رئیس شورای اروپا مشخص شود.

آگهی

پریبن آمان سخنگوی دونالد توسک رئیس شورای اروپا دقایقی بعد از ساعت ۱۱ شب به وقت اروپای مرکزی با انتشار توئیتی از تعلیق نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا از سوی رئیس کمیسیون اروپا خبر داد.

وی نوشته است که در پی این تعلیق دونالد توسک رئیس شورای اروپا جلسات گفتگوهای دو جانبه با رهبران اتحادیه را سازماندهی خواهد کرد و جلسه سران بعد از این گفتگوهای دوجانبه دوباره تشکیل خواهد شد. با این حال او مشخص نکرده است که آیا جلسه سران اتحادیه اروپا امشب بار دیگر برگزار می شود و یا به روز دیگری موکول خواهد شد.

در جلسه یکشنبه شب سران کشورهای اتحادیه اروپا قرار بود تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا یعنی رئیس کمیسیون اروپا، رئیس پارلمان اروپا و رئیس شورای اروپا مشخص شود.

دو نامزد اصلی ریاست بر کمیسیون اروپا که مهمترین پست اتحادیه به شمار می رود، مانفرد وبر از احزاب راست میانه و فرانتس تیمرمن معاون کنونی یونکر، و رهبر چپ های میانه رو هلند است با این حال گفته می شود که هیچ یک از این دو از حمایت اکثریت برخوردار نیستند.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا پیش از آغاز نشست سران اتحادیه اروپا گفته بود: «ما باید امشب تصمیم بگیریم.» او گفته بود که فرانتس تیمرمن (معاون کنونی یونکر، و رهبر چپ های میانه رو هلند) بعنوان معاون رئیس کمیسیون فرد بسیار توانایی است و یکی از کسانی است که امشب نامزدی‌اش مطرح است.

آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا پیش از آغاز نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا گفت که تا آنجایی که پارلمان اروپا مربوط می شود، اصل بر انتخاب کاندیدایی است که در انتخابات پارلمان اروپا بیشترین رای را کسب کرده است. وی گفته است این اصلی بود که در انتخابات سال ۲۰۱۴ مورد توجه قرار گرفت و ژان کلود یونکر بعنوان رئیس کمیسیون اروپا انتخاب شد.

رئیس پارلمان اروپا با اشاره به اینکه پارلمان جدید کارش را از روز سه‌شنبه در استراسبورگ آغاز خواهد کرد گفت که نمایندگان جدید پارلمان اروپا با آغاز کارشان به انتخاب رئیس پارلمان اقدام خواهند کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: در نشست یکشنبه باید تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا مشخص شود

تعیین رئیس آینده کمیسیون اروپا محور اصلی گفتگوهای نشست رهبران اروپایی

سران اتحادیه اروپا چگونه و چه زمانی انتخاب می‌شوند؟