نماینده ایران در سازمان ملل: فضای گفتگو میان ایران و آمریکا فراهم نیست

نماینده ایران در سازمان ملل: فضای گفتگو میان ایران و آمریکا فراهم نیست
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، نسبت به عدم تایید درخواست ایران برای حضور در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا با هدف بررسی ابعاد سرنگونی پهپاد ارتش این کشور توسط سپاه پاسداران ایران تشکیل شده بود، اعتراض کرد.

آگهی

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، عصر روز دوشنبه و در حاشیه نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا با هدف بررسی ابعاد سرنگونی پهپاد ارتش این کشور توسط سپاه پاسداران ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و نسبت به عدم تایید درخواست ایران برای حضور در این نشست اعتراض کرد.

آقای تخت‌روانچی خطاب به خبرنگاران گفت که امروز، شورای امنیت به طور یکجانبه از سوی آمریکا توجیه شد در حالی که ما اطلاعات انکار ناپذیری درباره این حادثه برای شورای امنیت فراهم کردیم که هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که در زمان هدف قرار گرفتن، پهپاد آمریکا برفراز آبهای سرزمینی ایران در حال پرواز بوده و همچنین ایران نقشی در حمله به نفتکش‌ها نداشته است.

او ضمن توضیح این امر که اقدام ایران در ساقط کردن پهپاد آمریکا مطابق قوانین بین‌المللی بوده اعلام کرد که موارد نقض حریم هوایی ایران توسط آمریکا در موارد دیگری هم رخ داده که ایران همواره از طریق کشور حافظ منافع آمریکا اعتراض خود را اعلام کرده است.

عکس از رویترز

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر این که هنوز فضای گفتگو میان ایران و آمریکا فراهم نشده، تصریح کرد که برای کاهش تنش در خلیج فارس، آمریکا باید به ماجراجویی نظامی و جنگ اقتصادی علیه ایران خاتمه دهد.

آقای تخت‌روانچی همچنین ضمن اعلام آمادگی ایران برای گفت وگو با کشورهای منطقه در مورد امنیت خاورمیناه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در این زمینه ایفای نقش کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران در اعتراض به پرواز پهپاد آمریکایی از خاک امارات عربی متحده کاردار این کشور را احضار کرد

آلمان: شواهد قوی وجود دارد که ایران پشت حمله به نفتکش‌هاست

حمایت «آهنین» بایدن از اسرائیل در برابر حمله ایران؛ آمریکا از طریق ۴ کشورعربی به تهران هشدار داد