تورنتو رپترز؛ اولین فاتح غیر آمریکایی تاریخ ان بی ای

تورنتو رپترز؛ اولین فاتح غیر آمریکایی تاریخ ان بی ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باشگاه تورنتو رپترز موفق شد با برتری در فینال ششم لیگ بستکبال حرفه‌ای آمریکا قهرمان ان بی ای شود.

آگهی

تیم تورنتو رپترز کانادا با برتری ۱۱۴ به ۱۱۰ در مقابل گلدن استیت وریورز، در بازی ششم فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به برتری رسید و قهرمان شد.

تین تیم در مجموع توانست ۴ بر دو قهرمان دو دوره پیشین ان بی ای را مغلوب کند و تبدیل به اولین تیم غیر آمریکایی فاتح رقابتهای ان بی ای شد.

تیم‌های گلدن استیت وریوروز و تورنتو رپترز، موسوم به «شمالی ها»، در شرایطی بامداد امروز در بازی ششم از سری فینال به مصاف هم رفتند که در ۵ بازی قبلی سهم تورنتو ۳ پیروزی و سهم گلدن استیت ۲ پیروزی بود.

بازی ششم در ورزشگاه خانگی گلدن استیت، اورنای اوکلند در ایالت کالیفرنیا، برگزار می‌شد. در بازی پنجم گلدن استیت یکی از ستاره‌های خود کوین دورانت را به دلیل مصدومیت در ورزشگاه رپتورز از دست داده بود و در این بازی هم کلی تامپسون دیگر بازیکن سرشناس گلدن استیت رباط صلیبی پاره کرد تا نه تنها جام و فصل آینده را از دست بدهد بلکه تعطیلات خود را در بیمارستان بگذراند.

تورنتو که برای نخستین بار حضور در فینال ان بی ای را تجربه می کرد، ۳ روز قبل این فرصت را داشت تا با شکست مدافع عنوان قهرمانی جشن قهرمانی خود را در خانه‌اش برپا کند، اما یاران استفان کری در تورنتو اجازه ندادند و تنها با یک امتیاز اختلاف بازی پنجم را از آن خود کردند.

همانطور که پیش بینی هم می شد، «کوای لئونارد» ستاره تیم رپترز و یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم در این فصل به عنوان MVP، با ارزش‌ترین بازیکن این فصل ان بی ای انتخاب شد.

وی هم چنین در کنار لبرون جیمز و کریم عبدالجبار سومین بازیکنی است که با دو باشگاه مختلف قهرمان ان بی ای می شود. وی پیش از این با اسپرز قهرمان شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کری افسانه‌ای رکورد بیشترین پرتاب سه امتیازی «ان بی ای» را شکست

ان بی ای: پیروزی آتلانتا هاوکس مقابل تورنتو رپتورز

ان بی ای: پیروزی تورونتو رپتورز مقابل اورلندو مجیک