پایان آی‌تیونز؛ اپل با نرم‌افزار کاربردی خود خداحافظی می‌کند

پایان آی‌تیونز؛ اپل با نرم‌افزار کاربردی خود خداحافظی می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت اپل با این اقدام تلاش دارد بر اذهان کاربران و مشتریان خود اثر بگذارد و با جایگزین کردن چندین برنامه جدید به کار آی‌تیونز پایان دهد.

آگهی

کاربران اپل باید با آی‌تیونزخداحافظی کنند.

شرکت اپل می‌خواهد آی‌تیونز را با مجموعه‌ای از برنامه‌ها جایگزین کند. آی‌تیونزکه یک نرم‌افزار چندرسانه‌ای برای پخش موسیقی و محصولات رادیویی و اینترنتی بود و قرار است پس از دو دهه به کار خود پایان دهد.

این تغییرات در نسخه به روز رسانی جدید گوشی‌های تلفن همراه اپل مشاهده می‌شود و کاربران به جای نرم‌افزار آی‌تیونز از نمونه‌های مشابهی استفاده خواهد کرد. اپل تصمیم دارد به جای آی‌تیونز از سه نرم‌افزار جدید به نام‌های Music، Podcast و TV استفاده کند. در نسخه جدید به روز رسانی گوشی‌های اپل، نرم‌افزار اپل تی وی افزوده شده و برنامه‌های پادکست و موزیک هم تغییراتی را در خود مشاهده می‌کنند اما در رایانه‌های مدل مک هنوز تغییری ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید:

آی‌تیونز که از ابتدا با هدف مقابله با دزدی آثار موسیقی و دفاع از حق مولف ایجاد شده بود، اکنون جای خود را به نمونه‌های مشابهی می‌دهد که احتمالا با هدف تبلیغاتی و اثرگذاری بر افکار کاربران و مشتریان شرکت اپل ارائه می‌شوند. آی‌تیونز در واقع با انتشار و پخش غیرقانونی آثار موسیقی و ویدیویی مبارزه می‌کرد و به کاربرانش اجازه نمی‌داد که بدون پرداخت حق مولف، موزیک یا ویدیوی مدنظر خود را بشنوند یا تماشا کنند.

شرکت اپل احتمالا این خبر را در کنفرانس جدید خود که قرار است روز ۴ ماه ژوئن در سن خوزه آمریکا برگزار شود، اعلام می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین با اپلیکیشن موبایل مسلمانان اویغور را رصد می‌کند

اپل قیمت گوشی‌های آیفون را کاهش می‌دهد

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند