شعار معترضان در برابر پارلمان اروپا: نه به فاشیسم در اروپا

شعار معترضان در برابر پارلمان اروپا: نه به فاشیسم در اروپا
Copyright تصویر از یورونیوز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود ۵ هزار نفر از معترضان به قدرت رسیدن راست‌افراطی در اروپا سه‌شنبه ۲۸ مه مقابل پارلمان اروپا واقع در بروکسل تجمع کردند. آنها در این گردهمایی یک پیام مشخص داشتند، نه به فاشیسم در بلژیک و اروپا.

آگهی

حدود چهار تا پنج هزار نفر از اعضای سازمان‌های مبارزه با فاشیسم (ANTIFA) روز سه‌شنبه ۲۸ مه در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل تظاهرات کرده و نگرانیشان را از به قدرت رسیدن راست افراطی در قدرت اعلام کردند. برخی از آنها عضو ائتلاف ایستادگی در برابر فاشیسم بودند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات یک پیام مشخص داشتند، نه به فاشیسم در بلژیک و سراسر اروپا.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به خبرنگار یورونیوز می‌گوید: «ما اینجا هستیم تا با هرگونه قدرت یابی راست افراطی مخالفت کنیم، از حضور آنها در پارلمان گرفته تا دولت و محل کار و خیابان. ما می‌خواهیم در مقابل این جریان بایستیم.»

معترضان پس از آن به سمت کمیسیون اروپا در بروکسل رفتند، در حالیکه رهبران از سراسر اروپا مشغول صرف شام بودند آنها از کنار شورای اتحادیه اروپا گذشتند. با وجود حضور گسترده پلیس در اطراف این تجمع، این گردهمایی اعتراض‌آمیز به شکل مسالمت آمیز برگزار شد.

در میان معترضان نه تنها شهروندانی از بلژیک که افرادی از کشورهای مختلف اروپا به چشم می‌خوردند. برخی نمایندگان پارلمان نیز به این تجمع  پیوستند.

فراخوان این تجمع چند ساعت پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر پارلمان اروپا در رسانه های اجتماعی منتشر شد. نتایج اخیر انتخابات پارلمان اروپا در برخی کشورها از جمله فرانسه و ایتالیا به رای قابل توجه شهروندان به راست افراطی همراه بود.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وُکس؛ حزب راست افراطی اسپانیا

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند