ویدیویی از تمرین ناوهای جنگی آمریکا در دریای عرب

ویدیویی از تمرین ناوهای جنگی آمریکا در دریای عرب
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۱۹ مه ویدئویی منتشر کرد که در آن ناوهای جنگی در دریای عرب در حال تمرین مشترک دیده می‌شوند. در تصاویر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه چندین ناو واکنش سریع آبی-خاکی دیده می‌شود.

آگهی

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۱۹ مه ویدئویی منتشر کرد که در آن ناوهای جنگی این کشور در دریای عرب به طور مشترک در حال تمرین عملیاتی هستند. این تمرین مشترک کشتی‌های جنگی آمریکا در ۱۷ تا ۱۸ ماه مه در آب‌های دریای عرب صورت گرفت.

در تصاویر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه چندین ناو واکنش سریع آبی-خاکی دیده می‌شود.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است که ناوها برای بهبود تاکتیک‌های عملیاتی و هماهنگی و بالا بردن توان خود چندین تمرین‌ مشترک انجام دادند.

ایالات متحده آمریکا چندی است که کشتی‌های جنگی خود را به خاورمیانه گسیل کرده است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند حضور ناوها در آب‌های منطقه برای مقابله با هرگونه تهدید ایران علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است.

تهران رفتار ایالات متحده را «جنگ روانی» و «بازی سیاسی» توصیف می‌کند.

تنش میان ایالات متحده آمریکا و ایران از سال گذشته و پس از خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام بالا گرفته است. ایران نیز به تازگی و در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام به طور رسمی اعلام کرد که سطح پایبندی به اجرای برجام را در چارچوب این توافق بین‌المللی کاهش می‌دهد.

موضع‌گیری ایران واکنش‌های بین‌المللی متفاوتی به دنبال داشت و برخی آن را به مثابه خروج ایران از برجام دانستند، برداشتنی که تهران آن را تکذیب کرد.

با وجود جنگ لفظی و تویتری ایران و آمریکا، دو طرف تاکید دارند که اراده‌ای به آغاز جنگ ندارند. دریای عرب پهنه‌ آبی در شمال اقیانوس هند، میان شبه‌جزیره عربستان و هندوستان است که در شمال متصل به دریای عمان بوده و به خلیج فارس می‌پیوندد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناوشکن آمریکایی به کمک لنج ایرانی آمد و به دریانوردان آب و غذا داد

بریتانیا: ایران یا آمریکا را تحریک نکند یا منتظر تلافی ترامپ باشد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی