تنش واشنگتن و تهران؛ تیم ترامپ در کنگره آمریکا حاضر می‌شود

تنش واشنگتن و تهران؛ تیم ترامپ در کنگره آمریکا حاضر می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین جینا هسپل رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) قرار است در جلسه امروز که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، حضور دارند.

آگهی

نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) به‌طور جداگانه در جریان سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران قرار می گیرند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین جینا هسپل رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در جلسه امروز که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. بعضی از اعضای کنگره پیش از این در جلسات خصوصی در جریان اطلاعاتی درباره احتمال تهدید ایران قرار گرفته‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته، همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا برخی نمایندگان کنگره ایالات متحده گفته بودند که رئیس جمهوری آنها را در جریان تحولات و تصمیم‌های مربوط به ایران نمی‌گذارد. در میان نمایندگانی که از این موضوع گله‌مند بودند نام برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه هم به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

نمایندگانی که تیم ترامپ در جلسات خصوصی با آن‌ها درباره تنش بین واشنگتن و تهران صحبت کرده‌اند با استناد به نظرات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تلویحا می گویند که سیاست دولت ترامپ در قبال ایران زورمحور است.

روبن گالگو نماینده دموکرات ایالت‌ آریزونا و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا یکی از این افرادی است که با او درباره تنش‌های اخیر صحبت شده است. او به شبکه ام اس ان بی سی دراین‌باره گفت: «چیزی که من را بیشتر نگران کرد این بود که دولت در حال تلاش برای ایجاد موقعیتی است که ما را به سمت جنگ سوق می‌دهد.»

وی معتقد است که چیزی که او در جریان آن قرار گرفته است نه امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند و نه حتی منافع این کشور در منطقه را مورد هدف قرار داده است. آقای گالگو با این حال تصریح کرد: «با آنکه ممکن است برخی تهدیدات امنیتی وجود داشته باشد اما [این تهدیدها] در حدی نیست که نیاز باشد تجهیزات خود را به آن منطقه منتقل کنیم و کشوری را تهدید به جنگ کنیم که در حال حاضر نسبتا می‌تواند از خود دفاع کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در واکنش به محدودیت اختیارات برای جنگ با ایران: سیگنال اشتباه نفرستید

بنی‌صدر: با مداخله نظامی خارجی در ایران مخالفم

پمپئو: نشانه‌های تشدید تنش از جانب ایران مشاهده می‌شود