نجات ده‌ها مهاجر از سوی دیده‌بان دریایی با وجود مخالفت‌ شدید ایتالیا

نجات ده‌ها مهاجر از سوی دیده‌بان دریایی با وجود مخالفت‌ شدید ایتالیا
Copyright Nick Jaussi/Sea-Watch/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماتئو سالوینی، وزیر کشور و معاون اول نخست‌وزیر ایتالیا صراحتا با نجات دادن مهاجران مخالفت کرده و گفته است «هیچ مهاجری حق ندارد بر خاک ایتالیا قدم بگذارد.»

آگهی

گروه بشر دوستانه دیده‌بان دریایی اعلام کرد که ۴۷ نفر از مهاجرانی را که در آب‌های مدیترانه سرگردان شده بودند، نجات داده است.

این در حالی است که ماتئو سالوینی، وزیر کشور و معاون اول نخست‌وزیر ایتالیا، صراحتا با نجات دادن مهاجران مخالفت کرده و گفته است که «هیچ مهاجری حق ندارد بر خاک ایتالیا پا بگذارد.»

دادستان ایتالیا نیز روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) حضور قایق امداد و نجات این گروه بشر دوستانه موسوم به دیده‌بان دریایی-۳ در آب‌های مدیترانه را محکوم و آنان را به شکستن قوانین ایتالیا متهم کرد.

بنا به دستور مقامات ایتالیایی بنادر این کشور بر روی این قایق امداد و نجات بسته شدند اما سرانجام با تلاش فعالان حقوق بشری مهاجران نجات یافته از دریا به جزیره لامپدوزا در ایتالیا منتقل شدند.

Nick Jaussi/Sea-Watch/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS

بیشتر بخوانید:

این قایق هفته گذشته نیز ۶۵ مهاجر را نجات داد و آنان را به بندری در ایتالیا منتقل کرد.

گروه بشر دوستانه دیده‌بان روز یکشنبه چهارمین سالگرد خود را گرامی داشت. به همین مناسبت هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپا به خیابان‌ها آمده و برای همبستگی با فعالیت‌های این گروه راهپیمایی کردند.

این گروه با انتشار عکسی از خدمه قایق و مهاجران نجات یافته در صفحه توئیتر خود نوشت: «خدمه و مهمانان دیده‌بان دریایی-۳ از هزاران نفری که در سراسر اروپا به خیابان‌ها آمدند و به نفع «اروپا برای همه» و «دفاع از همبستگی» راهپیمایی کردند، قدردانی می‌کنند. قلب‌هایتان را در برابر بندرگاه‌های بسته باز کنید! از حمایت شما متشکریم!»

سال گذشته نیز سازمان عفو بین‌الملل دولت ایتالیا را به «مدیریت سرکوبگرانه پدیده مهاجرت» محکوم کرد.

دولت ایتالیا در تلاش برای جلوگیری از رسیدن مهاجران غیرقانونی به سواحل این کشور، گارد ساحلی لیبی را تعلیم داده تا مانع از حرکت آنها به سمت ایتالیا شوند.

طبق گفته سازمان بین المللی مهاجرت، از سال ۲۰۱۵ تا کنون نزدیک به نیم میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی سفر خطرناکی را در دریای مدیترانه به سمت سواحل ایتالیا انجام دادند. هزاران نفر از این افراد در راه مهاجرت جان باخته و هرگز به خشکی نرسیدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد احزاب راست ایتالیا با ریاچه؛ الگوی موفق ادغام مهاجران در جامعۀ محلی

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟