آمریکا: فراخوان دیپلمات‌ها از عراق با «تهدید قریب الوقوع ایران» مرتبط است

نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک دیپلمات بلند پایه دیگر آمریکا در عین حال یادآور شد که برغم این هشدار امنیتی مسئولان دولت همچنان تاکید دارند که هیچ عزم و اراده و یا علاقه ای در حال حاضر برای درگیر شدن در یک مناقشه نظامی وجود ندارد.

آگهی

تعدادی از مسئولان بلند پایه آمریکایی روز چهارشنبه بر ارتباط میان فراخوان کارکنان غیر ضروری وزارت خارجه این کشور از عراق و آنچه «تهدیدهای قریب الوقوع» از جانب ایران خوانده شده، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مسئولان بلند پایه دستگاه دیپلماسی آمریکا با اعلام این مطلب انگیزه اصلی انجام فراخوان یاد شده را تهدیدهای قریب الوقوعی عنوان کرده اند که «به صورت مستقیم با ایران مرتبط است.»

بر اساس این گزارش یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نقش احتمالی شبه نظامیان عراقی تحت فرماندهی و کنترل سپاه پاسداران انقلاب ایران در عملی شدن این تهدیدها تاکید کرد: «این تهدید واقعی است».

مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا که در این گزارش نامی از آن برده نشده در حضور خبرنگاران یادآور شد: « یک تهدید واقعی و قریب الوقوع بر ضد کارکنان ما در میان است.»

یکی دیگر از دیپلمات های بلند پایه آمریکایی که در این نشست حضور داشت در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط این تهدیدها با ایران گفت: «این تهدید ها به طور مستقیم با ایران مرتبط است و تنها بخشی از تهدیدهای عمده ای است که از جانب تهران صورت می گیرد.»

در این گزارش تاکید شده است که سخنان تازه مسئولان بلند پایه آمریکایی گرچه اطلاعات تازه ای در باره علت خارج کردن بخشی از دیپلمات های این کشور از عراق در اختیار خبرنگاران قرار داده اما این به منزله نزدیک تر بودن زمان عملی شدن این تهدیدها نسبت به ده روز گذشته، زمان اعلام دریافت نشانه های تهدید از سوی واشنگتن تلقی نمی شود.

وزارت امور خارجه آمریکا در یک هشدار امنیتی از کارکنان غیر ضروری خود در سفارتخانه بغداد و کنسولگری اربیل خواسته است هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

در پی بالاگرفتن تنش میان ایران و واشنگتن در منطقه و هشدارهای امنیتی کاخ سفید به هیئت های دیپلماتیک خود در عراق دو کشور آلمان و هلند پیش از این از تعلیق فعالیت های آموزش نظامی خود در این کشور خبر داده اند.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به توضیحات بیشتر علت اتخاذ این تصمیم وجود «تهدیدهای فزاینده» عنوان شده بود.

یک دیپلمات بلند پایه دیگر آمریکا در عین حال یادآور شد که برغم این هشدار امنیتی مسئولان دولت همچنان تاکید دارند که هیچ عزم و اراده و یا علاقه ای در حال حاضر برای درگیر شدن در یک مناقشه نظامی وجود ندارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فشار آمریکا به عراق برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است

یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به فروش اسرار نظامی در ازای دریافت ۴۲ هزار دلار متهم شد