اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای برجام را رد کرد

اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای برجام را رد کرد
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا، لندن، پاریس و برلین در این بیانیه بار دیگر بر پایبندی کامل خود بر توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده اند.

آگهی

کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کردند هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرند.

بر اساس متن این بیانیه، که از سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بریتانیا، فرانسه و آلمان صادر شده، طرف‌های اروپایی برجام قویا از ایران می‌خواهند تا مانند رویه کنونی به برجام کاملا پایبند بماند.

اتحادیه اروپا، لندن، پاریس و برلین در این بیانیه بار دیگر بر پایبندی کامل خود بر توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده اند.

در این بیانیه آمده است: «ما نگرانی زیاد بیانیه ایران در مورد تعهداتش در چهارچوب برجام را ملاحظه کردیم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در ادامه نیز آمده است: «ما قویا از ایران می خواهیم تا به تعهدات خود در چهارچوب برجام همانطور که تاکنون پابند بوده است کاملا پایبند باشد و از برداشتن هرگونه گام بیشتر خودداری کند.»

کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این بیانیه از وضع مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کرده اند. امضاکنندگان این بیانیه بر تعهد خود به مفاد برجام از جمله لغو تحریم های ایران تاکید کرده اند.

فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که به تلاشهای خود برای ادامه تجارت مشروع با ایران از جمله از طریق اینستکس ادامه خواهند داد.

اینستکس که تحت حمایت اتحادیه اروپا است و برای دور زدن تحریم‌ های آمریکا طراحی شده، از داد و ستد با ایران به کمک ارزی غیر از دلار پشتیبانی می‌ کند.

در پایان این بیانیه از کشورهایی که طرف برجام نیستند خواسته شده است از اقداماتی که توان طرف های باقی مانده در برجام را برای اجرای تعهداتشان محدود می کند پرهیز کنند.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می‌کند. ایران برای کشورهای باقی مانده در برجام ضرب الاجلی ۶۰ روزه تعیین کرده است تا تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای را اجرا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مقام وزارت خارجه ایران به یورونیوز: ۱۲ شرط پمپئو به معنی تغییر نظام است

دونالد ترامپ بار دیگر برای مذاکره با ایران ابراز آمادگی کرد

وال‌استریت ژورنال: اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌ تهران به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان در خاورمیانه است