سوریه؛ حمله مخالفان مسلح به پایگاه روسیه و درگیری شدید در ادلب

پایگاه روسیه در سوریه
پایگاه روسیه در سوریه
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بامداد دوشنبه چهار شهروند سوری بر اثر شلیک سلاح‌های جنگی در استان ادلب کشته شدند. خبرگزاری فرانسه که این خبر را گزارش کرده می‌نویسد مشخص نیست قربانیان بر اثر تیراندازی نیروهای روسیه کشته شده‌اند یا ارتش سوریه

آگهی

گروه مخالفان سوریه با راکت به پایگاه هوایی ارتش روسیه در حمیمیم واقع در شمال سوریه حمله کردند. شبه نظامیان هیئت تحریر شام در این حملات که روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در دو نوبت انجام شد، به سوی این پایگاه نظامی روسیه در نزدیکی شهر بندری لاذقیه چندین راکت شلیک کردند.

 وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر در عین حال گفته است که این حملات خسارت مادی و تلفات جانی در برنداشته و نیروهای روسی آن را دفع کرده‌اند.

حمله ارتش سوریه به مخالفان

از سوی دیگر در حمله ارتش سوریه به مخالفان در همین روز در شمال غربی این کشور، دست کم ۲۶ تن کشته شدند.

ناظران حقوق بشر سوریه که سازمان غیردولتی است روز دوشنبه گزارش داد ۱۵ نفر از قربانیان این حملات از نیروهای شبه‌نظامی جهادگرا و ۱۱ تن دیگر از نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری بوده‌اند.

ارتش سوریه به پشتیبانی نیروهای روسی مستقر در این کشور در روزهای اخیر حملات خود به شورشیان در استان ادلب و استان‌های اطراف آن مانند حماه را شدت بخشیده‌ است. هیئت تحریر شام که شاخه پیشین گروه اسلام‌گرای القاعده در سوریه است در اوایل سال جاری میلادی در این مناطق پیشروی کرده و کنترل بخش‌های زیادی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید نیروهای دولتی سوریه به طرف دو روستا واقع در بلندی‌های شمال استان حماه که در کنترل نیروهای جهادی است پیشروی کرده‌اند. به گزارش این نهاد، درگیری‌ها در این منطقه میان ارتش از یک سو و هیئت تحریر شام و یک گروه متحد آن به نام «حزب اسلامی ترکستان»، «بسیار سنگین» بوده است.

در تحولی دیگر در کشور جنگزده سوریه، بامداد دوشنبه چهار شهروند سوری بر اثر شلیک سلاح‌های جنگی در استان ادلب کشته شدند. خبرگزاری فرانسه که این خبر را گزارش کرده می‌نویسد مشخص نیست قربانیان بر اثر تیراندازی نیروهای روسیه کشته شده‌اند یا ارتش سوریه.

در روزهای اخیر دست کم ۵ بیمارستان و یک مرکز درمانی دیگر بر بمباران آسیب دیده‌اند. برخی ناظران می‌گویند این حملات با هماهنگی مسکو انجام شده است.

جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون حدود ۳۷۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مرگبار روسیه به ادلب همزمان با گفتگوهای صلح سوریه در قزاقستان

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد