روسیه ادعای آمریکا در مورد ممانعت از فرار مادورو از ونزوئلا به کوبا را رد کرد

روسیه ادعای آمریکا در مورد ممانعت از خروج مادورو از ونزوئلا را رد کرد
روسیه ادعای آمریکا در مورد ممانعت از خروج مادورو از ونزوئلا را رد کرد Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرگئی لاوروف ضمن تکذیب این خبر به خبرگزاری ریانووستی گفت: «نیکلاس مادورو به رغم وجود آشوب جاری کشورش را ترک نمی‌کند.»

آگهی

روسیه ادعای آمریکا مبنی بر ممانعت این کشور از خروج نیکلاس مادورو از ونزوئلا را رد کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه آماده خروج از این کشور به مقصد کوبا بوده اما روسیه او را از این کار منصرف کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در واکنش به این ادعای همتای آمریکائی‌اش، ضمن تکذیب این خبر به خبرگزاری ریانووستی گفت: «نیکلاس مادورو به رغم وجود آشوب جاری کشورش را ترک نمی‌کند.»

وی همچنین با یادآوری این که مواضع آمریکا و روسیه در مورد ونزوئلا کاملا «متضاد» یکدیگر است گفت که با این حال هر دو کشور با پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای بحران موجود در این کشور آمریکای لاتین اتفاق نظر دارند.

مداخله نظامی کشورهای خارجی در ونزوئلا

وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی به یکدیگر در مورد دخالت نظامی در ونزوئلا و پیامدهای خطرناک آن هشدار داده بودند.

دسترسی آسان به اخبار روز جهان با اپلیکیشن یورونیوز

این گفتگو به دنبال آن انجام شد که مایک پمپئو در مورد تصمیم احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دخالت نظامی در خاک ونزوئلا در حمایت از خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور سخن گفت. این سخنان تحریک‌آمیز به افزایش تنش لفظی میان آمریکا و روسیه در مورد ونزوئلا دامن زد و پمپئو هشدار داد که این اختلاف ممکن است کل روابط دو ابرقدرت را خدشه‌دار سازد.

از سوی دیگر با مطرح شدن احتمال دخالت نظامی آمریکا و روسیه، رئیس جمهوری برزیل نیز در این زمینه اظهار نظر کرد. ژائیر بولسونارو روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال گسیل نیروهای نظامی برزیل به خاک کشور همسایه‌اش گفت که این احتمال «صفر» است.

چند کشور همسایه ونزوئلا از جمله برزیل در هماهنگی با موضع آمریکا از نافرمانی خوان گوایدو حمایت کرده و او را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند. بولسونارو روز پنج‌شنبه از تلاش خوان گوایدو برای «سرنگونی» رژیم سوسیالیست مادورو قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفت‌وگو با طرفداران مادورو در محله‌های مرفه حامی‌ گوایدو

پنتاگون: به ارتش آمریکا دستور آماده باش برای جنگ در ونزوئلا داده نشده است

اخراج چهره مخالف ونزوئلا از کلمبیا؛ گوایدو: آزار و اذیت مادورو به بوگوتا رسیده است