روحانی: صادرات نفت ایران به صفر نمی‌رسد، ۶ راه هست

حسن روحانی: آمریکا را به زانو در خواهیم آورد
حسن روحانی: آمریکا را به زانو در خواهیم آورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای روحانی در توضیح این مطلب یادآور شد که جلوگیری از صادرات نفتی تنها یک راه ندارد که آمریکا تلاش دارد از طریق آن به هدف خود برسد. به گفته رئیس جمهوری ایران: «هنوز ۶ راه دیگر وجود دارد و آنها خبر ندارند. ما نفت ایران را باید با قدرت صادر کنیم.»

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در واکنش به تحریم های آمریکا و تلاش اعلام شده واشنگتن برای ضربه زدن به اقتصاد کشورش تاکید کرد که برغم خواست آمریکا صادرات نفتی ایران ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری ایران که در همایشی به مناسبت تقدیر از کارگران، گروه های کار و واحد های کاری نمونه در کشور سخن می گفت از فروش نفت، میعانات و برخی صنایع وابسته به تولید نفت و گاز به عنوان بزرگترین منبع درآد ارزی کشور یاد کرد و افزود: « اولین هدف آمریکایی ها در تحریم ظالمانه علیه ایران کاهش درآمد ارزی است.»

آقای روحانی این سخنان را در حالی ایراد می کند که دولت آمریکا به تازگی با لغو معافیت موقت برخی کشورهای خریدار عمده نفت ایران، دور تازه‌ای از فشارها بر ایران در چهارچوب تحریم نفتی و «رساندن صادرات ایران به صفر» را آغاز کرد.

رئیس جمهوری ایران در حالی از تقابل با آمریکا و تلاش برای دور زدن محدودیت های واشنگتن سخن به میان می آورد که پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که کشورش حاضر است تحت شرایطی و در صورت برداشته شدن فشارها باب مذاکره را با آمریکا باز کند.

بیشتر بخوانید:

تحریم نفتی ایران؛ تهدید خامنه‌ای و اعلام آمادگی مشروط روحانی برای مذاکره

کاخ سفید: دونالد ترامپ معافیت‌های خریداران نفت ایران را تمدید نمی‌کند

قاسم سلیمانی: مذاکره با آمریکا مصداق تسلیم شدن محض است

«آمریکا را به زانو در می آوریم»

حسن روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری این نکته که آمریکا از طریق فشار اقتصادی و کاهش صادرات نفتی تلاش دارد درآمد کشور را کاهش دهد، تاکید کرد: «آمریکا را به حول و قوه الهی به زانو درخواهیم آورد.»

رئیس جمهوری ایران در این خصوص همچنین تصریح کرد: «ممانعت از صادرات نفت و به صفر رساندن آن فکر و تصمیم نادرست و اشتباه آمریکایی ها است و ما نخواهیم گذاشت این تصمیم اجرایی و عملیاتی شود. آنها در ماه های آینده خواهند دید که صادرات نفت را ادامه می دهیم.»

آقای روحانی در توضیح این مطلب یادآور شد که جلوگیری از صادرات نفتی تنها یک راه ندارد که آمریکا تلاش دارد از طریق آن به هدف خود برسد. به گفته رئیس جمهوری ایران: «هنوز ۶ راه دیگر وجود دارد و آنها خبر ندارند. ما نفت ایران را باید با قدرت صادر کنیم.»

رئیس جمهوری ایران که در آستانه روز و هفته کارگر در ایران سخن می گفت در ادامه از کار بیشتر، پر کردن ظرفیت کارخانجات و بالابردن تولید به عنوان یکی از راه های مقابله با آمریکا یاد کرد.

اقدام آمریکا در لغو معافیت موقت نفتی گرچه با واکنش منفعلانه برخی از کشورهای برخوردار از این معافیت همراه شد اما چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران در نخستین واکنش به این موضوع اعلام کرده است که همکاری های دوجانبه با ایران مظابق با قوانین بین المللی ادامه خواهد یافت.

تحلیل گران معتقدند که موضع محتاطانه چین ممکن است در پرتو مذاکرات تجاری با آمریکا که روز سه شنبه در پکن از سر گرفته شد به زودی دستخوش تغییر شود.

بر اساس آخرین گزارش ها مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اطمینان داد که گفتگوهای تجاری میان چین و آمریکا، از پایان یافتن معافیت‌های خریداران نفت ایران آسیب نخواهد دید.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطر: تشدید تحریم‌ نفتی ایران به ضرر کشورهای مصرف‌کننده است

ده‌ها تن در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس ایران بازداشت شدند

آمریکا و ژاپن بر تمایل مشترک برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند