شرکت ایرانی متناظر اینستکس اروپایی به ثبت رسید

شرکت ایرانی متناظر اینستکس اروپایی به ثبت رسید
Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت ایرانی منسوب به کانال ویژه اقدام مالی و تجارت ایران و اتحادیه اروپا به ثبت رسید.

آگهی

سه ماه پس از تاسیس شرکت مربوط به راه اندازی سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا، اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز تاسیس شد. شرکت اروپایی بهمن ماه در پاریس پایتخت فرانسه و به مدیرعاملی پرفیشر آلمانی تاسیس شده بود. پر فیشر یازدهم ماه مارس به ایران سفر کرد.

موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص ایرانی انجام همه معاملات تجاری مذکور در قانون تجارت از جمله خرید، فروش، صادرات و واردات خواهد بود.

مهم ترین وظیفه شرکت ایرانی هم چون همتای فرانسوی، ارایه خدمات تسویه و پرداخت به صادرات و واردکنندگان حقیقی و حقوقی، گشایش حساب اعتبار اسنادی، تسهیلات و اعتبارات ریالی و ارزی، تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت نزد بانک ها، موسسه های مالی و شرکت های ایرانی و اروپایی خواهد بود.

از دیگر فعالیت های این شرکت سهامی خاص، اخذ وام و اعطای نمایندگی به همه بانک ها و شرکت های داخلی و خارجی، تعامل با شرکت مادر ،اینستکس اروپایی، و سایر کانال های مالی در کشورهای دیگر است. این شرکت با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومانی به ثبت رسیده است. شرکت اینتسکس اروپایی در فرانسه هم با سرمایه ۳۰۰۰ یورویی، معادل ۵۰ میلیون تومانی، در پاریس به ثبت رسیده بود.

اعضای هیات مدیره شرکت اینستکس را علی اصغر نوری، بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی، بانک پاسارگاد  و خدمات انفورماتیک فرادیس گسترکیش تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت، علی اصغر نوری به مدت ۲ سال عهده دار این مسئولیت خواهد بود. ریاست هیات مدیره را نیز حمید قنبری برعهده خواهدداشت.

طبق گفته دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا سازو کار اینستکس قرار است در گام نخست تجارت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی و دارو را تحت پوشش قراردهد اما طبق اعلام مقامات اروپایی دامنه مبادلات تجاری به تدریج گسترش خواهد یافت.

به کانال تلگرام یورنیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لندن؛ نشست مدیرعامل اروپایی اینستکس با تجار و مقامات بریتانیایی

اتحادیه اروپا: عدم تمدید معافیت‌های نفتی می‌تواند به تضعیف اجرای برجام بیانجامد

اختصاصی یورونیوز؛ آلمان در غياب كشورهای عضو برجام به یاری سیل‌زدگان رفت