مظنون حمله مرگبار به کنیسه یهودیان در سن‌دیگو بازداشت شد

مظنون حمله مرگبار به کنیسه یهودیان در سن‌دیگو بازداشت شد
Copyright REUTERS/John Gastaldo TPX IMAGES OF THE DAY
Copyright REUTERS/John Gastaldo TPX IMAGES OF THE DAY
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سوی دیگر مظنون حمله به کنیسه در سن‌دیگو، مدعی شده است که در ماه مارس گذشته، مسجدی را در شهر اسکاندیدو ایالت کالیفرنیا آتش زده بود.

آگهی

مظنون ۱۹ ساله حمله مرگبار به کنیسه یهودیان در سن‌دیگو آمریکا توسط پلیس این کشور شناسایی و بازداشت شد.

جان ارنست جوانی که ادعا می‌کند ماه گذشته هم یک مسجد را آتش زده است، حوالی ساعت ۱۱.۳۰ به وقت محلی و در آخرین روز عید پسح یهودیان به کنیسه‌ای در اطراف شهر سن‌دیگو حمله کرد. او در این حمله یک زن را کشت و یک دختر بچه و دو مرد دیگر هم در این تیراندازی زخمی شدند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنشی، این حمله را ناشی از نفرت عنوان کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هم در توییتر نوشت: «ما شدیدا این اقدام شیطانی و بزدلانه را محکوم می‌کنیم.» وی در ادامه نوشت که یهودی ستیزی تنها اشتباه نیست بلکه شیطانی است. او افزود: «هیچ فردی نباید در عبادتگاه‌ها احساس ترس کند.»

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند، مظنون بازداشت شده، قبل از حمله به این کنیسه، یک مانیفست منتشر کرده و برنتون ترنت عامل حمله به دو مسجد کرایست چرچ نیوزیلند را نیز مورد ستایش قرار داده بود.  ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) سال گذشته، برنتون ترنت شهروند استرالیا که خود را یک برتری طلب سفیدپوست می‌خواند با اسلحه نیمه خودکار به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حمله کرد. در این دو حمله، ۵۰ نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

عامل حمله تروریستی نیوزیلند به جنبش‌های هویت‌طلب اروپایی کمک مالی می‌کرد

از سوی دیگر مظنون حمله به کنیسه در سن‌دیگو، مدعی شده است که در ماه مارس گذشته، مسجدی را در شهر اسکاندیدو ایالت کالیفرنیا آتش زده بود. بیل گور کلانتر سن‌دیگو اعلام کرد که پلیس و اف بی آی درباره نقش ارنست در آتش‌سوزی مرکز اسلامی اسکاندیدو تحقیق می‌کنند. به گفته پلیس در آن آتش‌سوزی به کسی آسیبی وارد نشد. 

این نوجوان ۱۹ ساله بعد از حمله به کنیسه با خودرو از محل حادثه گریخت اما بلافاصله توسط پلیس بازداشت شد.

پلیس سن‌دیگو همچنین اعلام کرد که در حال بررسی نوشته‌های مظنون در شبکه‌های اجتماعی و نامه‌ای که برجای گذاشته، است.

حمله به این کنیسه در حالی رخ داد که شش ماه پیش هم حمله مشابهی به کنسیه یهودیان در ایالت پنسیلوانیا روی داد. در آن حمله ۱۱ نفر کشته شدند. رابرت باورز ۴۶ ساله به‌عنوان متهم آن تیراندازی معرفی شد. وی در زمان تیراندازی در کنیسه «درخت زندگی» در پیتسبورگ فریاد می‌زد که تمام یهودیان باید بمیرند. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به کنیسه خیابان کوپرنیک در پاریس؛ حسن دیاب به حبس ابد محکوم شد

پلیس آلمان ۴ نفر را به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به یک کنیسه دستگیر کرد

اسرائیل حمله به کنیسه یهودیان را به حماس نسبت داد