ژاپن و اتحادیه اروپا بار دیگر از برجام حمایت کردند

ژاپن و اتحادیه اروپا بار دیگر از برجام حمایت کردند
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت‌کنندگان به رغم فشارهای فزاینده آمریکا بر جمهوری اسلامی، بر پایبندی خود به برجام تأکید ورزیدند.

آگهی

در جریان نشست سران اتحادیه اروپا و ژاپن که عصر پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، شرکت‌کنندگان به رغم فشارهای فزاینده آمریکا بر جمهوری اسلامی، بر پایبندی خود به برجام تأکید ورزیدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بیست و ششمین نشست سران ژاپن و اتحادیه اروپا با حضور ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است که اتحادیه اروپا و ژاپن بر «اراده خود مبنی همکاری مشترک در جهت پیشرفت صلح و ثبات در جهان، بر مبنای حقوق ملت‌ها و تشدید رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در این راستا» پافشاری می‌کنند. طرفین در این بیانیه همچنین آورده‌اند: «از همین روی ما بار دیگر پایبندی خود به برجام را اعلام می‌کنیم.»

برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک نام توافقی است که در تیرماه ۱۳۹۴ میان ایران و کشورهای ۱+۵ یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه به همراه آلمان امضا شده و در نتیجه آن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران برداشته شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از این توافق خارج شده و تحریم‌هایی شدیدتر از قبل را علیه ایران به اجرا گذاشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: ایران باید در توافق هسته‌ای باقی بماند و تحت تاثیر احساسات قرار نگیرد

وال‌استریت ژورنال: اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌ تهران به دلیل حمایت از شبه‌نظامیان در خاورمیانه است

ایران برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرد