یک مقام وزارت کشور ایران: بحران تمام نشده و سامانه‌های بارشی در راهند

سیل در خوزستان
سیل در خوزستان Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«هنوز بحران تمام نشده چون تا اواسط خرداد شاهد بارندگی و ورود سامانه‌های جدید به کشور خواهیم بود.»

آگهی

یک مقام رسمی در وزارت کشور ایران می‌گوید که بحران سیل در ایران هنوز تمام نشده و سامانه‌های جدید در راهند.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مورد بحران سیل در ایران گفت: «هنوز بحران تمام نشده چون تا اواسط خرداد شاهد بارندگی و ورود سامانه‌های جدید به کشور خواهیم بود.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمالی‌نژاد که روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت در نشست شورای اداری البرز سخن می‌گفت با اشاره به وقوع بحران سیل در ۲۴ استان کشور در ایام ابتدایی سال جاری افزود: «باید برای قبل، حین و بعد از بحران خود را آماده و با مدیریت درست و به موقع تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات مالی و جانی جلوگیری کنیم.»

بیشتر بخوانید:

سیلی که از واپسین روزهای سال ۹۷ در استان گلستان و پس از آن در استان فارس درگرفت خسارات جانی و مالی زیادی به همراه داشت و در استان استان‌ لرستان نیز فاجعه به بار آورد. با این حال بیشترین میزان خسارت‌های وارد شده از سیل در استان خوزستان گزارش شده است. جمالی‌نژاد با تأیید این مطلب گفت: «سیل در استان خوزستان بیشترین خسارت را وارد کرده که جبران آن به راحتی امکان پذیر نیست. طبق برآوردها ۳۸۰ منزل در اثر سیل خراب شده که احتمال افزایش تعداد آنها وجود دارد.»

در چند روز گذشته سازمان هواشناسی ایران نسبت به آب‌گرفتگی و طغیان رودها در استان‌های خراسان رضوی و تهران و نیز کاهش دما و بارش برف در برخی مناطق کوهستانی هشدار داده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی سیل در ایران؛ آماده باش در بوشهر و هرمزگان

سیل خوزستان؛ دولت شایعه بستن هورالعظیم برای حفظ تأسیسات نفتی را رد کرد

سیل در استان خوزستان ایران؛ ۲۵۰ روستا تخلیه شده‌اند