وکیل محمدعلی طاهری در گفتگو با یورونیوز از آزادی وی خبر داد

وکیل محمدعلی طاهری در گفتگو با یورونیوز از آزادی وی خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«محرومیت‌های اجتماعی که شامل شرکت در انتخابات یا نمایندگی مجلس و تصدی امور دولتی می‌شود همچنان در مورد ایشان جاری است.»

آگهی

محمد زمان دریاباری، وکیل محمد‌علی طاهری گفت طبق رأی شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر تجمیع مجازات‌هایی آقای طاهری، وی پس از تحمل بیش از ۸ سال زندان رسما و بدون قید و شرط آزاد شد.

وی افزود که موکلش با وجود سپری کردن بیش از ۸ سال زندان اکنون در شرایط جسمی و روحی مطلوبی به سر می‌برد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای دریاباری درباره ادامه ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج بودن موکل خود گفت: «از آثار صدور حکم خاتمه محکومیت، آن است که کلیه آثار محکومیت زائل می‌شود». وی افزود: «ممنوعیت خروج از کشور و قرارهای وثیقه و کفالتی که صادر شده از همین جمله‌اند که در یک فرآیند زمانی کوتاه برطرف می‌شوند.»

محرومیت‌های اجتماعی که شامل شرکت در انتخابات یا نمایندگی مجلس و تصدی امور دولتی می‌شود همچنان در مورد ایشان جاری است گرچه مجازات تکمیلی و تطویلی در پرونده ایشان موجود نیست. به گفته وکیل پرونده دستور لغو ممنوعیت خروج آقای طاهری از سوی اجرای احکام دادگستری شده است.

محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه که در ۱۳۹۰ به جرم توهین به مقدسات و استفاده از عناوین علمی و غیرمجاز به ۵ سال زندان محکوم شده بود دیگربار در سال ۱۳۹۷ به جرم فساد فی‌الأرض به ۵ سال زندان محکوم گردیده بود.

محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه در یکی از سخنرانی‌هایش

وی همچنین دو بار از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد که هر دو بار با فرجام خواهی وکلای پرونده نزد دیوان عالی کشور این رأی نقض شد. صدور حکم اعدام برای وی با واکنش نهادهای حافظ حقوق بشر در جهان روبرو شد.

آقای طاهری، از ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ زندانی شده بود. وی در مدت زندانی بودن ۱۶ بار دست به اعتصاب غذا زد که طولانی‌ترین آنها ۶۶ روز ادامه داشت.

شاکی اصلی پرونده آقای طاهری قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بود و توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و در نهایت فساد فی‌الأرض از اتهامات وارد شده به آقای طاهری بوده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وداع با بهمن کشاورز از مقابل دفتر کانون وکلا

وکیل و خانواده موسس عرفان حلقه: ادامه زندان محمدعلی طاهری غیرقانونی است

حکم پنچ سال زندان محمدعلی طاهری قطعی شده است