درخواست کمک خواهران عربستانی: جانمان در خطر است

دو خواهر عربستانی که ماه مارس در هنگ کنگ درخواست پناهندگی کردند
دو خواهر عربستانی که ماه مارس در هنگ کنگ درخواست پناهندگی کردند Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مها السبیعی، ۲۸ ساله و وفا السبیعی ۲۵ ساله که در گرجستان به سر می برند از جامعه جهانی درخواست کمک کردند.

آگهی

دو خواهر اهل عربستان روز چهارشنبه ضمن درخواست کمک از جامعه جهانی اعلام کردند که جانشان در صورت بازگشت از گرجستان به کشور خود در خطر است.

این دو خواهر عربستانی با افتتاح یک حساب توئیتری خواستار پذیرش درخواستشان برای سفر به یک کشور دیگر شدند. آنها که وفا و مها السبیعی نام دارند در صفحه توئیتر خود نوشتند: «ما در خطر هستیم. به حمایت شما برای اینکه صدایمان شنیده شود نیاز داریم. احتیاج به حمایت داریم. کشوری می خواهیم که پذیرای ما باشد و حقوق ما را محترم بشمارد. لطفا به ما کمک کنید.»

در ماه‌های اخیر زنان جوان دیگری نیز از عربستان در خارج از این کشور درخواست کمک و پناهندگی از کشورهای دیگر کرده بودند. این زنان مدعی هستند که به دلیل قوانین مردسالارانه در عربستان تحت فشار قرار دارند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بنا به قوانین عربستان زنان این کشور برای کار، ازدواج و سفر به اجازه یکی از مردان خانواده خود که «سرپرست» آنها محسوب می شود نیاز دارند.

گروه های مدافع حقوق بشر بر این باور هستند که قوانین مردسالارانه عربستان باعث می شود گروهی از زنان این کشور به زندانی اعضای خانواده خود تبدیل شوند.

مها السبیعی، ۲۸ ساله و وفا السبیعی ۲۵ ساله تصاویری از صفحات اول گذرنامه خود را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده اند. آنها اعلام کرده اند که از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان درخواست کمک کرده اند.

وزارت کشور گرجستان اعلام کرده است که این دو خواهر درخواست کمک یا پناهندگی از این کشور نکرده اند.

این در حالیست که دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در گرجستان اعلام کرده است که وضعیت این دو خواهر را تحت نظر دارد.

سفارت عربستان در تفلیس تا کنون به گزارش های منتشر شده در مورد این دو خواهر واکنشی نشان نداده است.

دولت کانادا ماه ژانویه سال جاری میلادی به رهف محمد القنون، نوجوان ۱۸ ساله عربستانی که در تایلند به سر می برد پناهندگی اعطاء کرد.

رهف محمد القنون اعلام کرده بود که از سوی خانواده اش تهدید به مرگ شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت حمله به پاسگاه پلیس عربستان را بر عهده گرفت

دختر پناهجوی سعودی در کانادا: در عربستان بَرده بودم

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند