گرتا تونبرگ: برای نجات زمین هم مانند نجات نوتردام بسیج شوید

گرتا تونبرگ: برای نجات زمین هم مانند نجات نوتردام بسیج شوید
Copyright Vatican Media/Handout via REUTERS
Copyright Vatican Media/Handout via REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرتا تونبرگ که در جریان تعطیلات عید پاک به کشورهای فرانسه و ایتالیا سفر کرده است، روز چهارشنبه در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان دیدار کرد.

آگهی

گرتا تونبرگ، کنشگر نوجوان سوئدی می‌گوید برای نجات زمین هم باید با همان شور و تعهد نجات نوتردام وارد عمل شد.

این نوجوان ۱۶ ساله که تلاش‌هایش برای حفاظت از زمین الهام‌بخش جنبش نوجوانان در مبارزه با تغییرات آب و هوایی در بیش از چهل کشور جهان بوده است، روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی خود در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه خطاب به رهبران جهان گفت که برای نجات کرۀ زمین به همان شکلی عمل کنید که برای نجات و بازسازی کلیسای آتش گرفتۀ پاریس عمل کردید.

او مقابل خبرنگاران و قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت: «تمام جهان با اندوه و ناامیدی شاهد در آتش سوختن کلیسای نوتردام پاریس بود. اما نوتردام بازسازی خواهد شد؛ امیدوارم که پایه‌های محکمی داشته باشد و این بازسازی ممکن شود و امیدوارم که ما هم پایه‌های محکمی داشته باشیم؛ اگرچه مطمئن نیستم... می‌خواهم شما را بترسانم، می‌خواهم شما به گونه‌ای عمل کنید که گویا خانه‎تان در آتش می‌سوزد. سیاستمداران زیادی به من گفتند که ترساندن کار خوبی نیست و من نیز موافقم. اما هنگامیکه خانه‌تان آتش می‌گیرد، تلاش خواهید کرد که از فرو ریختن آن جلوگیری کنید. بنابراین بهتر است کمی بترسید.»

دیدار با پاپ فرانسیس؛ رهبر کاتولیکهای جهان

گرتا تونبرگ که در جریان تعطیلات عید پاک به کشورهای فرانسه و ایتالیا سفر کرده است، روز چهارشنبه نیز در سخنرانی عمومی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان شرکت کرد.

او طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده در این مراسم حضور یافت و از جایگاه ویژه، شنوندۀ سخنرانی پاپ شد.

پس از پایان این سخنرانی عمومی، پاپ به سمت او آمد و لحظاتی با او گفتگو کرد. در جریان این گفتگو گرتا تونبرگ پلاکارتی به دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «به اعتصابات برای تغییرات آب و هوایی بپیوندید».

قرار است این حامی کوچک کرۀ زمین، در جریان سفر خود به ایتالیا، در مجلس سنای این کشور نیز حاضر شود و روز جمعه نیز در راهپیمایی که در میدان مشهور «میدان پوپولو» شهر رم برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی سازماندهی شده، شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاخیر در سخنرانی پاپ؛ رهبر کاتولیک‌های جهان در آسانسور گیر افتاد

جنبش جهانی محیط زیستی با حضور دانش‌آموز ایرانی در لوزان سوئیس

تخم‌ریزی لاک‌پشت‌ها در فصل گردشگری؛ فعالان ایتالیایی برای محافظت از بچه‌لاک‌پشت‌ها بسیج شدند