ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی جزیره مورد مناقشه در دریای چین

ناو هواپیمابر آمریکایی
ناو هواپیمابر آمریکایی Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا در اقدامی اخطارآمیز یک ناو هواپیمابر خود را به نزدیکی جزیره «سد ساحلی اسکاربرو» مورد مناقشه چین در دریای جنوب این کشور اعزام کرده است.

آگهی

ایالات متحده آمریکا به نشانه هشدار یک ناو هواپیمابر خود را به نزدیکی جزیره «سد ساحلی اسکاربرو» مورد مناقشه چین در دریای جنوب این کشور اعزام کرده است.

این جزیره واقع در دریای جنوبی چین است و چین، تایوان و فیلیپین بر سر مالکیت آن اختلاف دارند. چین هفت سال پیش این جزیره را اشغال کرد.

یک مقام پنتاگون گفته است ناو هواپیمابر که مجهز به جنگنده‌های اف-۳۵ است از ۲۵ مایلی جزیره به آن نزدیک‌تر نشده‌ است، امری که نشان می‌دهد نیروی دریایی آمریکا همچنان در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ناو هواپیمابر آمریکا در رزمایش نظامی سالیانه با فیلیپین موسوم به «بالیکاتان» مشارکت خواهد داشت. بیش از ۷ هزار سرباز آمریکایی و فیلیپینی در این رزمایش حاضر خواهند بود.

جزایر مورد ادعای پکن در دریای جنوبی چین محل مناقشه شماری دیگر از کشورها نظیر برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام است. سالانه کشتی‌های تجاری به ارزش ۵ تریلیون دلار از این ناحیه عبور می‌کنند.

ایالات متحده به دفعات از ساخت جزیره‌های مصنوعی و تجهیزات نظامی به دست چین در این ناحیه انتقاد کرده است و نگران ایجاد محدودیت در رفت و آمد آزادانه در دریاست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز رزمایش دریایی آمریکا با ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا

اوباما خواستار توقف ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین شد

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است