کشتی امداد ۶۴ پناهجوی نجات‌یافته در مدیترانه سرگردان شد

کشتی امداد ۶۴ پناهجوی نجات‌یافته در مدیترانه سرگردان شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«برخی سیاستمداران مایلند سازمان‌های خیریه‌ای نظیر ما را به عدم همکاری با مقامات رسمی متهم کنند. اما واقعیت این است که هیچکس در طرابلس به تلفن‌ها و ایمیل‌های ما هنگام نیاز پاسخی نداد.»

آگهی

یک کشتی امداد و نجات پناهجویان که ۶۴ پناهجو را در آبهای مدیترانه نجات داده است پس ازآنکه مالت و و ایتالیا از پذیرفتن آن سر باز زدند حالا در آبهای مدیترانه سرگردان است.

این پناهجویان را سازمان غیرانتفاعی آلمانی به نام «چشم دریا» (Sea-Eye) از نزدیکی سواحل لیبی نجات داده است. باد شدید و طوفان دریا و خطر واژگونی کشتی سبب شد تا ناخدا تمامی سرنشینان را تا حد ممکن روی عرشه و در مرکز کشتی کنار بنشاند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسئولان این کشتی نجات آلمانی، که به احترام کودک اهل سوریه که جسدش در سال ۲۰۱۵ در ساحل پیدا شد «آیلان کُردی» نام گرفته، در بیانیه‌ای گارد ساحلی لیبی را به بی‌اعتنایی به تماس این کشتی متهم کردند.

آنها در بیانیه‌ای نوشتند:‌ «برخی سیاستمداران مایلند سازمان‌های خیریه‌ای نظیر ما را به عدم همکاری با مقامات رسمی متهم کنند. اما واقعیت این است که هیچکس در طرابلس به تلفن‌ها و ایمیل‌های ما هنگام نیاز پاسخی نداد.»

کشتی آیلان کردی حالا در نزدیکی سواحل ایتالیا منتظر آن است که راه‌حلی دیپلماتیک برای این مسأله پیدا شود. یک نوزاد، یک کودک خردسال و یک زن باردار نیز در میان این پناهندگان اند که از شش کشور آفریقایی می‌آیند.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در توئیتی ضمن اشاره به اینکه این کشتی در آلمان ثبت شده نوشت که این کشتی «باید به هامبورگ برود.»

سال گذشته میلادی نیز یک کشتی امداد اسپانیایی حامل ۱۱ پناهجوی نجات یافته پس از ۹ روز سرگردانی در مدیترانه سرانجام از سوی مالت پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به داخل کشتی «وایکینگ اقیانوس»، ناجی پناهجویان

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند

اتحادیه اروپا طرح اعزام پناهجویان به کشورهای ثالت را مدنظر دارد