فیلسوف فرانسوی: با نیروهایی مواجهیم که از دموکراسی برای ویرانی دموکراسی استفاده می‌کنند

فیلسوف فرانسوی: با نیروهایی مواجهیم که از دموکراسی برای ویرانی دموکراسی استفاده می‌کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنارد هانری لوی، فیلسوف و نویسنده سرشناس فرانسوی، در جلسه سخنرانی با عنوان «در جستجوی اروپای واحد» که در یونان برگزار شد از شهروندان اتحادیه خواست در انتخابات پارلمانی اروپا که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود شرکت کنند و به عوامگرایان نه بگویند.

آگهی

برنارد هانری لوی، فیلسوف و نویسنده سرشناس فرانسوی، در جلسه سخنرانی با عنوان «در جستجوی اروپای واحد» که در یونان برگزار شد از شهروندان اتحادیه اروپا خواست در انتخابات پارلمانی که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود شرکت کنند.

آقای هانری لوی گفت: «شما در حال حاضر بعضی نیروهای سیاسی را می‌بینید که دارند از دموکراسی برای ویران کردن دموکراسی استفاده می‌کنند... که دارند از انتخابات پارلمانی اروپا استفاده می‌کنند تا این نهاد را از درون فاسد کنند، ضعیف سازند و به نابودی بکشانند.»

این فیلسوف فرانسوی در این جلسه هشدار داد جنبش‌های ملی‌گرا در سراسر اروپا نظیر حزب مارین‌ لوپن در فرانسه و سالوینی در ایتالیا در حال قدرت گرفتن هستند.

در فرانسه آخرین نظرسنجی‌ها برای انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد حزب راستگرای افراطی «اتحاد ملی» به رهبری مارین لوپن با ۲۱ درصد از حزب راست میانه «جمهوری به پیش» امانوئل ماکرون با ۱۹ درصد، پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

حزب راستگرای افراطی فرانسه به رهبری مارین لوپن در انتخابات پارلمانی اروپا در نظرسنجی ها از رقبا پیشی گرفته است

آقای لوی که از مدافعان «مداخله بشردوستانه» به شمار می‌رود، از حمایت قدر‌ت‌های خارجی همچون روسیه به رهبری ولادمیر پوتین از جنبش‌های راست‌گرای افراطی انتقاد کرد و با بیان اینکه این دو نیرو با دست دادن به دست هم خواهان فروپاشی اروپا هستند گفت: «خواهش می‌کنم رای دهید و اگر دادید، مهم نیست به راست،چپ، اهمیتی ندارد، اما به نامزدهای واقعی اروپا رای دهید که پروژه اروپای واحد را تعقیب می کنند.»

برنارد هانری لوی برکسیت در بریتانیا و جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه را دو روی سکه عوامگرایی راست و چپ افراطی خواند و با ستایش از الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان، گفت: وی کسی بود که علیرغم داشتن فرصت برای خروج از اتحادیه اروپا به عوام‌گرایان افراطی نه گفت.

روشنفکر فرانسوی تا موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا، ۲۰ سخنرانی دیگر در شهرهای مختلف اروپا برگزار خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی اروپا برای مشخص شدن ۷۰۵ نماینده در ۲۷ کشور عضو از دوم تا پنجم خرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

با توجه به شرایط ویژه موجود در اروپا و با خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه، انتخابات پیش رو مهم‌ترین انتخابات در تاریخ پارلمان اروپا ارزیابی می‌شود.

نخستین انتخابات مستقیم اروپایی ۲۳ خرداد ۱۳۵۸، یعنی ۴۰ سال پیش برگزار شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین گمانه‌زنی از ترکیب آتی پارلمان اروپا: گوناگونی احزاب بیشتر می‌شود

انتخابات پارلمانی اروپا؛ مبارزه فیسبوک با اخبار جعلی و دخالت خارجی

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است