لغو حکم حبس ابد عمو و برادرزاده‌ای در آمریکا پس از ۴۲ سال

لغو حکم حبس ابد عمو و برادرزاده‌ای در آمریکا پس از ۴۲ سال
Copyright Florida Department of Corrections
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بررسی مجدد این پرونده «ادله و شواهد کافی برای محکومیت این افراد» موجود نبوده و به این ترتیب آنها آزاد شده اند.

آگهی

دادگاهی در فلوریدا حکم حبس ابد دو مرد سیاهپوست را که ۴۲ سال به جرم ارتکاب قتل زندانی شده بودند لغو کرد. کلیفورد ویلیامز ۷۶ ساله، هوبرت ناتان می‌یرز ۶۱ ساله با حکم قاضی دادگاه از زندان آزاد شدند.

دفتر دادستانی در جکسن‌ویل فلوریدا سال گذشته پیشگام آن شد که ادعای زندانیانی را که می‌گفتند به اشتباه محکوم شده‌اند از نو بررسی کند. این دو مرد که با هم نسبت خانوادگی نیز دارند (کلیفورد عموی هوبرت است) نخستین زندانیانی هستند که محکومیتشان در این فرآیند بازنگری احکام لغو می‌شود.

به تلگرام یورونیوز بپیوندید

این دو تن در سال ۱۹۷۶ به اتهام قتل ژانت ویلیامز و تلاش برای قتل دوست وی نینا مارشال محکوم شدند.

هر دو مرد در دادگاه اعلام کردند که در شب تیراندازی در یک مهمانی تولد بوده‌اند و حاضران در میهمانی هم گفته آنها را تأیید کردند. اما نینا مارشال که خود زخمی شده بود، در دادگاه شهادت داد که آنها مسئول تیراندازی بوده‌اند.

دادگاه اول بی‌نتیجه ماند اما دادگاه دوم با استناد به اینکه این افراد با یک پرونده مواد مخدر در ارتباط بوده‌اند، محکومیت این دو نفر رأی داد. دفتر دادستانی فدرال کالیفرنیا در گزارش اخیر خود اعلام کرد: «در واقع، شواهد فیزیکی و علمی پرونده با شهادت خانم مارشال تناقض دارد.»

دفتر دادستانی تصریح کرد که سرانجام از آنجا که در بررسی مجدد این پرونده «ادله و شواهد کافی برای محکومیت این افراد» موجود نبوده آنها آزاد شده اند.

آقای می‌یرز که در زمان حادثه ۱۸ ساله بوده، پس از اعلام حکم دادگاه در حالیکه اشک شوق در چشم داشت درباره تلاشش برای اثبات بی‌گناهی گفت: «گوش کسی بدهکار نبود و نمی‌خواستند حرف مرا بشنوند اما من دوباره، دوباره و دوباره تلاش کردم.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اقدامی خیرخواهانه؛ کیم کارداشیان اجاره مسکن زندانی پیشین را می‌پردازد

بازجویی از دو کودک خردسال توسط سرویس امنیت فدرال روسیه به دلیل مخالفت‌های مادرشان با جنگ اوکراین

تحولات ایران و جهان؛ نشست فرماندهان نظامی کشورهای عضو «اِکُواس» در غنا برای گفتگو درباره بحران نیجر