ماکرون خواستار «عقلانیت بیشتر» برای زن معترض ۷۳ ساله مجروح شد

ماکرون خواستار «عقلانیت بیشتر» برای زن معترض ۷۳ ساله مجروح شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژنوویو لوگی ۷۳ ساله در جریان نوزدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در شهر نیس فرانسه به خیابان آمد که با ضرب و شتم پلیس به زمین افتاد و زخمی شد.

آگهی

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در واکنش به زخمی شدن یک زن معترض در شهر «نیس» فرانسه در جریان نوزدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها، برای این زن «عقلانیت بیشتر» آرزو کرد.

آرزوی «عقلانیت بیشتر» عبارتی بود که باعث خشمگین شدن بسیاری از معترضان شد و انتقادهای بسیاری در فرانسه برانگیخت. در پی این اظهار نظر صدها نفر دو شنبه شب در شهر نیس دست به راهپیمایی زدند و شعارهای علیه امانوئل ماکرون سر دادند.

ژنوویو لوگی ۷۳ ساله در جریان نوزدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در شهر نیس فرانسه به خیابان آمد که با ضرب و شتم پلیس به زمین افتاد و زخمی شد. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پلیس بی توجه به وضعیتش از روی وی رد می شود.

خانم لوگی که مدیر موسسه‌ای برای کنش شهروندی، عدالت اجتماعی و محیط زیستی است بعد از این ماجرا به بیمارستان منتقل شد. به گفته وکیل وی، او از چند ناحیه در قسمت سر زخمی شده است.

رئیس جمهوری فرانسه که برای ژنوویو لوگی آرزوی «عقلانیت بیشتر» کرده بود همچنین برای وی آرزوی بهبود سریع کرد و گفت: «وقتی آسیب پذیر هستیم و ممکن است که زمین بخوریم نباید به محلی برویم که در آنجا تظاهرات ممنوع اعلام شده است و نباید خودمان را شرایطی مشابه قرار دهیم.»

ژنوویو لوگی ۷۳ ساله در حالی در این اعتراضات مشارکت داشت که پرچمی چند رنگ را که نماد صلح است، در دست گرفته بود و در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه های فرانسه لحظاتی پیش از این اتفاق خود را فردی «طرفدار محیط زیست، فمینیست و فعال ضد نژادپرستی» معرفی کرده بود که از اعتراضات جلیقه زردها حمایت می کند. او همچنین گفته بود که در اعتراضی صلح آمیز شرکت کرده است و ترسی از این مشارکت ندارد. وی همچنین افزود بود که فکر نمی کند برای او که ۷۳ سال دارد اتفاقی بیافتد.

در پی بستری شدنش در بیمارستان، خانواده او اعلام کردند که شکایتی را در این ارتباط تسلیم دادگاه کرده‌اند.

در پی خشونت‌های رخ داده در هجدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در پاریس، دولت امانوئل ماکرون تظاهرات در خیابان شانزه لیزه پاریس را ممنوع اعلام کرده و به معترضان هشدار داده بود که در تظاهرات «غیرقانونی» شرکت نکنند. با این وجود معترضان جلیقه زرد در نوزهمین شنبه نیز به خیابان آمدند و چشم اندازی از پایان اعتراضان جلیقه زردها در فرانسه دیده نمی شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ممانعت از ورود جلیقه‌زردها به شانزه‌لیزه در تظاهرات هفته نوزدهم

فرانسه برای مهار ناآرامی‌ها از نظامیان ضدترور استفاده می‌کند

«جلیقه زرد» های فرانسه چه کسانی هستند و چرا اعتراض می‌کنند؟