کشته شدن ۱۰ کودک در حمله هوایی نیروهای بین‌المللی به شمال افغانستان

کشته شدن ۱۰ کودک در هوایی نیروهای بین المللی به شمال افغانستان
کشته شدن ۱۰ کودک در هوایی نیروهای بین المللی به شمال افغانستان Copyright  photo by Staff Sgt. Michael B. Keller
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش اواخر ماه فوریه هیئت مامور سازمان ملل متحد در افغانستان حکایت از آن داشت که سال ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان در این کشور بوده است.

آگهی

حمله هوایی نیروهای بین المللی به منطقه ای در شمال افغانستان دست کم سیزده کشته برجای گذاشته است. سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب تصریح کرد که قربانیان حمله هوایی یاد شده همگی غیرنظامی بوده و اغلب آنها را کودکان تشکیل می دهند.

هیئت مامور سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف و نگرانی از این واقعه که در ساعات ابتدایی بامداد روز شنبه روی داده تصریح کرده است، ۱۰ تن از کشته شدگان فرزندان خانواده ای بودند که به دلیل تشدید درگیری ها در منطقه تحت سکونت خود به این بخش از خاک افغانستان کوچ کرده بودند.

جدا از نیروهای نظامی افغانستان که هر از چند گاهی دست به حملات هوایی می زنند، عمده عملیات هوایی در این کشور توسط نیروهای هوایی آمریکا انجام می شود.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از یک فرمانده نیروهای تحت ماموریت ناتو در افغانستان اعلام کرده است که تحقیقی برای روشن شدن ماهیت این حمله هوایی و علت این رویداد آغاز شده است.

از سوی دیگر هیئت مامور سازمان ملل متحد در افغانستان در بیانیه خود آورده است که حادثه در جریان عملیات هوایی نیروهای بین المللی حامی دولت افغانستان بر ضد مواضع طالبان در شمال این کشور در منطقۀ تلوکه در نزدیکی ولایت قندور روی داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که علاوه بر کشته شدن سیزده عضو یک خانواده، سه تن نیز در جریان این حمله زخمی شده اند.

غیرنظامیان در جریان جنگ داخلی در افغانستان تاوان بسیار سنگینی را پرداخت کرده اند. بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری طی ده سال اخیر بیش از ۳۲ هزار غیر نظامی در این مناقشه خونین جان باخته و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز تاکنون زخمی و یا معلول شده اند.

گزارش اواخر ماه فوریه هیئت مامور سازمان ملل متحد در افغانستان حکایت از آن داشت که سال ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان در این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته میلادی، ۳ هزار و ۸۰۴ غیرنظامی در افغانستان در جریان حملات و درگیری ها جان باخته اند. در این گزارش آمده است که اغلب غیرنظامیان بر اثر حملات شبه نظامیان طالبان و اعضای داعش کشته شده اند.

بیشتر بخوانید:

این در حالیست که شماری زیادی از غیرنظامیان هم در جریان حملات هوایی نیروهای بین المللی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. در گزارش سازمان ملل متحد تاکید شده است شمار قربانیان غیرنظامی که در جریان حملات هوایی جان باخته‌اند از مرز ۵۰۰ نفر گذشته است.

بر اساس این گزارش حدود ۳۹۳ غیر نظامی در این میان بر اثر حمله ائتلاف بین المللی ناتو جان باخته اند و ۱۱۸ تن نیز در جریان حملات هوایی ارتش افغانستان کشته شده اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان ۱۳ کشته برجای گذاشت

دست‌کم پنچ سرباز ارتش افغانستان در حمله هوایی آمریکا کشته شدند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد