ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کردند

ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دور جدید تحریم‌ها به دلیل حمله به سه کشتی اوکراینی و الحاق کریمه به خاک روسیه اعمال شده است.

آگهی

ایالات متحده آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر دادند. دور جدید تحریم‌ها به دلیل حمله به سه کشتی اوکراینی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شده است.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که مجازات‌های جدید علیه مقام سرویس امنیتی فدرال روسیه و به دلیل مشارکت آن‌ها در درگیری با شناورهای اوکراینی در تنگه کرچ (میان دریای سیاه و دریای آزوف) در نزدیکی کریمه اعمال شده است.

نیروهای دریایی روسیه در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۸ به روی ۳ کشتی اوکراینی در تنگه کرچ آتش گشودند. پس از توقیف شناورهای اوکراینی، ۲۴ ملوان این کشور دستگیر شدند که همچنان در روسیه در بازداشت موقت به سر می‌برند.

همزمان کانادا اعلام کرد ۱۱۴ شخص حقیقی و ۱۵ شخص حقوقی را در پاسخ به اقدام نظامی روسیه علیه کشتی‌های اوکراینی تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا هم هشت شخص جدید را به دلیل مشابه به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه افزوده است.

بیشتر بخوانید:

دانیل فراید، دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو کنونی اتاق فکر آتلانتیک با استقبال از تحریم‌های هماهنگ واشنگتن، اتاوا و اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: «هماهنگی خوب است و واقعیت این است که ما سرانجام یک کار خوب انجام دادیم. ولی مساله اینجا است که [این کار خوب] زمان زیادی برده است. حمله تنگه کرچ پایان ماه نوامبر روی داد و حالا وسط ماه مارس هستیم. [به این ترتیب] تنبل و کاهل به نظر می‌آییم.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ در زمان اعلام وضع تحریم‌های جدید گفت: «ایالات متحده و متحدان سوی دیگر اقیانوس اطلس به روسیه اجازه ادامه تجاوز را نخواهند داد.»

تحریم‌های آمریکا علاوه بر عاملان درگیری در کرچ، شامل شش نهاد نظامی فعال در شبه جزیره کریمه هم می‌شود. جامعه جهانی الحاق این بخش مورد مناقشه خاک اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ را به رسمیت نشناخته است. فراتر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی روسیه، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دو فعال جدایی طلب اوکراینی را به دلیل حمایت از انتخابات جمهوری‌های خودخوانده نزدیک به روسیه، تحریم کرده است.

اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو از سوی دولت آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بهبود روابط با روسیه، یکی از برنامه‌های اصلی آقای ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی و ورود به کاخ سفید بوده است. با اینکه رئیس جمهوری ایالات متحده، عموما علیه روسیه موضع جدی نمی‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که دولت وی رویه سنتی سیاست خارجی واشنگتن در تقابل با مسکو را ادامه می‌دهد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت ملوانان اوکراین؛ اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه مسکو را تمدید کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند