مادورو: حمله سایبری برق ما را قطع کرد

مادورو: حمله سایبری برق ما را قطع کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آنها از نیروهای مسلح خواستند که کودتای نظامی بکنند اما پاسخ این نیروها روشن بود، آنها کودتاچی‌ها را شکست دادند.»

آگهی

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد «حملات سایبری از بیرون مرزها» سبب قطع برق سراسری روزهای اخیر در این کشور شده است.

آقای مادورو گفت که قطع برق در نتیجه «حملات الکترومغناطیسی و سایبری» بوده است که از «بیرون» و به دست «امپراتوری» طراحی شده است. وی افزود: «جناح راست و امپراتوری، با هم به شبکه برق سراسری ما ضربه زدند و ما در تلاشیم تا آن را ترمیم کنیم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

نیکلاس مادور همچنین در سخنان خود از ارتش این کشور برای شکست دادن کودتا قدردانی کرد. رئيس‌جمهوری ونزوئلا دیگربار خوان گوایدو، را «دلقک و بازیچه آمریکا» خطاب کرد و گفت: «آنها از نیروهای مسلح خواستند که کودتای نظامی بکنند اما پاسخ این نیروها روشن بود آنها کودتاچی‌ها را شکست دادند.»

گوایدو: پیش به سوی کاراکاس

این درحالی است که خوآن گوايدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور خوانده، روز شنبه از تمامی مردم کشورش خواست برای اعتراض به سیاست‌های نیکلاس مادورو راهی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شوند.

خوان گوایدو در میان هوادارنش در کاراکاس. عکس از رویترز

آقای گوایدو که بر بالای پلی واقع در جنوب غربی کاراکاس و در میان هوادارن خود سخن می‌گفت فریاد زد: «تمام ونزوئلا، پیش به سوی کاراکاس!» وی که زمان دقیق تظاهرات اعتراضی را مشخص نکرد افزود: «به یمن رژیم کنونی، روزهای پیش رو سخت خواهد بود».

خوان گوایدو همچنین در این باره گفت: «رژیم مادورو هیچ راه حلی برای بحران برق که خودش آن را ایجاد کرده ندارد.»

قطع برق بسیاری از نقاط ونزوئلا که طولانی‌ترین خاموشی سالهای گذشته در این کشور به شمار می‌رود روز یکشنبه وارد چهارمین روز خود می‌شود.

روز گذشته شماری از تظاهرکنندگان معترض به مادورو در کاراکاس با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شدند. در حالیکه دولت نیکلاس مادورو قطع سراسری برق را به گردن «ایالات متحده و همدستان او» می‌اندازد مخالفان دولت این امر را نتیجه دو دهه مدیریت بد و فساد در کشور می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطعی بی‌سابقه برق در ونزوئلا؛ مادورو و گوایدو هواداران را به خیابان‌ها دعوت کردند

بحران ونزوئلا؛ چین نسبت به مداخله خارجی هشدار داد

یورش ۱۱هزار نفری نیروهای امنیتی به «هتل» جنایتکاران؛ زندان مملو از سلاح، مواد مخدر و موتورسیکلت بود