بانک مرکزی نرخ دلار آزاد را فتح کرد

بانک مرکزی نرخ دلار آزاد را فتح کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اختلاف قیمت نرخ رسمی سامانه سنا و بهای دلار در بازار آزاد ایران با ثبت نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی برای ساعاتی از میان رفت.

آگهی

اختلاف قیمت نرخ رسمی سامانه سنا و بهای دلار در بازار آزاد ایران با ثبت نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی برای ساعاتی از میان رفت.

با آغاز داد و ستدهای روز یکشنبه بازار ارز ایران، نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا در مقایسه با روز گذشته ۵۰ تومان کاهش یافت و به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در همین حال، نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران نیز با حدود ۲۵۰ تومان کاهش نسبت به معاملات روز شنبه در نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان متوقف شد.

بدین ترتیب پس از ماه ها تعقیب و گریز نرخ دلار آزاد از سوی بانک مرکزی ایران، بالاخره نرخ رسمی سامانه رسمی سنا به نرخ بازار آزاد تن داد.

بیشتر بخوانید:حمله بانک مرکزی به نرخ بازار آزاد؛ دلار به مرز ۱۴ هزارتومان رسید

نرخ هر دلار آمریکا بر پایه معاملات سامانه رسمی معاملات ارز توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز که از سوی بانک مرکزی ایران نظارت می‌شود، از هفته اول آذرماه تا شروع هفته پایانی بهمن ماه گذشته پائین‌تر از ۱۲ هزارتومان معامله می‌شد و حتی در تاریخ ۲۱ آذرماه دلار آمریکا نرخ کمینه ۹ هزار و ۷۱۰ تومانی را نیز تجربه کرده بود.

اما از میان رفتن فاصله این نرخ با نرخ بازار آزاد در قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان رخ داد. در این مدت، فاصله این دو نرخ گاه تا یکهزار تومان افزایش یافته بود.

البته نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا در جریان مبادلات بعدازظهر روز یکشنبه ۵۰ تومان دیگر کاهش یافت و به ۱۳ هزار و ۵۰ تومان تنزل کرد. در عین حال، نرخ فروش دلار آزاد نیز ۱۵۰ تومان افزایش یافت و به ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید تا شکاف قیمتی در بازار ارز ایران همچنان ادامه داشته باشد.

همزمان با کاهش قیمت دلار، بهای هر قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امامی هم به ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تنزل کرد.

بیشتر بخوانید:پیشروی دوباره دلار؛ فاصله نرخ آزاد و سِنا به ۲۰۰ تومان رسید

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۳۰۰ تومانی دلار در هفته اول فروردین

دلار در ایران کجا و چگونه قیمت می‌خورد؟

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند