آمریکا بانک‌هایی را که با دولت مادورو کار می کنند تحریم می‌کند

آمریکا بانک‌هایی را که با دولت مادورو کار می کنند تحریم می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده قصد دارد برای فشار بیشتر به دولت ونزوئلا تمام بانک هایی که با این کشور کار می کنند را تحریم کند.

آگهی

کاخ سفید خواهان تحریم تمام بانک هایی است که با دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا کار می کنند. این تحریم ها شامل تمام بانک‌های آمریکای جنوبی می شود که همچنان با دولت قانونی ونزوئلا معامله می کنند.

دونالد ترامپ بارها گفته است که برای سقوط دولت نیکلاس مادورو باید تمام راه هایی درآمد آن را مسدود کرد. الیوت آبرامز، نماینده دولت ترامپ در امور ونزوئلا روز پنج شنبه گفت: «تحریم هایی شدیدی روی موسسات مالی خواهیم آورد که با دولت نیکلاس مادورو کار می کنند.»

مهم‌‌ترین منبع درآمد دولت ونزوئلا افروش نفت است و در صورت اعمال تحریم‌های شدید بانکی، فروش نفت نیز بسیار سخت و دشوار خواهد شد. درآمد حاصل از صادرات نفت بیش از ۵۰٪ از تولید ناخالص داخلی و تقریباً ۹۵ درصد از کل صادرات ونزوئلا را تشکیل می‌دهد. ونزوئلا پنجمین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک است.

بحران سیاسی در ونزوئلا طی ماه‌های اخیر وارد مرحله تازه ای شده است. ایالات متحده و بیش از ۵۰ کشور دیگر، از جمله متحدان اروپایی آمریکا، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا پذیرفته اند و خواستار برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده‌اند.

در مقابل روسیه، چین، کوبا، ترکیه و ایران بر حمایت خود از نیکلاس مادورو تاکید می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوان گوایدو خواستار تشدید تحریم‌های اروپا علیه دولت ونزوئلا شد

بحران سیاسی در ونزوئلا؛ کاراکاس سفیر آلمان را اخراج می‌کند

ونزوئلا؛ خوان گوایدو وارد کاراکاس شد