دانشمندان موش با قابلیت دید در شب تولید کردند

موش در شب
موش در شب Copyright Rob Ireton/Flickr
Copyright Rob Ireton/Flickr
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشمندان در آمریکا و چین در حال کار بر روی تکنیکی هستند که می‌تواند به چشمان انسان قابلیت دید در شب را بدهد.

آگهی

دانشمندان در آمریکا و چین در حال کار و آزمایش بر روی تکنیکی هستند که می‌تواند به چشمان انسان قابلیت دید در شب را بدهد.

این تکنیک شامل تزریق ذرات در مقیاس نانو به چشم انسان می‌شود که همچون آنتن عمل می‌کنند و می‌توانند نور مادون قرمز را گرفته و آن را به طول‌ موجی قابل مشاهده برای انسان و دیگر پستانداران تبدیل کنند.

تکنیک تازه هنوز روی انسان آزمایش نشده است اما توانسته روی موش‌ها جواب دهد و آن‌ها را قادر به دید نور مادون قرمز در شب کند.

موش‌ها پس از تزریق توانسته‌اند تا چند هفته در روز و شب قدرت بینایی داشته باشند و با از بین رفتن تاثیر ذرات نیز آسیب پایداری متوجه موش‌ها نشده است.

گنگ هن، محقق دانشگاه ماساچوست آمریکا، گفته است روش تازه می‌تواند منجر به کشف راه‌های جدیدی برای درمان کوررنگی شود.

آقای هن به شبکه ان‌بی‌سی گفته است استفاده از این تکنیک بر روی چشمان سگ‌ها می‌تواند «سوپرسگ‌»‌هایی تولید کند که در شب می‌توانند به راحتی ببینند و مجرمان را بیابند.

بیشتر بخوانید:

این روش می‌تواند حتی دید انسان معمولی را تغییر دهد. به گفته آقای هن، ممکن است بتوانیم با این روش آسمان را به کلی به شکل دیگری ببینیم، چرا که با تزریق ذرات نانو چشم قادر به مشاهده بی‌نهایت اشعه مادون قرمز در اتمسفر خواهد بود.

تیان چو، محقق دانشگاه ملی چین که در این تحقیق مشارکت داشته است، می گوید با این روش انسان‌ها برای دید اجسام در شب به دوربین‌های مادون قرمز نیازی نخواهند داشت.

هرچند استقبال محققان از روش جدید محتاطانه بوده است اما مایکل دو، نورساینتیست از دانشگاه هاروارد می گوید آزمایشات را کافی می‌داند و محتمل است که بر روی انسان‌ها نیز کار کند. با این حال وی اشاره کرد که هنوز مشخص نیست دامنه دید مادون قرمز در انسان تا چه حد خواهد بود، علاوه بر اینکه تزریق‌ها ممکن است باعث آسیب به ساختارهای حساس چشمی شوند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انجام پژوهشهای پزشکی بدون آزمایش روی حیوانات امکانپذیر است

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد